اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کتابخوانی را از مدارس شروع کنید

فرماندار همدان با بیان اینکه باید کتابخوان کردن افراد را از مدارس شروع کنیم گفت: تبیین اهمیت کتاب، معرفی خوب کتاب و تبلیغ آن هنری است که باید به خوبی انجام شود.

کتابخوانی را از مدارس شروع کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی صبح امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های کتابخوانی در حال انجام است اظهار کرد: ساخت کتابخانه، تأمین کتاب و دسترس‌پذیری آن به خوبی در حال انجام است آن هم در شرایطی که جذابیت فضای مجازی، تلفن هوشمند اقبال به کتاب را کم کرده است.

وی با بیان اینکه باید کتابخوان کردن افراد را از مدارس شروع کنیم افزود: تبیین اهمیت کتاب، معرفی خوب کتاب و تبلیغ آن هنری است که باید به خوبی انجام شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ورود به تبیین اهمیت انتخابات یکی از اقدامات خوب کتابخانه‌های عمومی است تصریح کرد: در ۱۱۰ روز باقیمانه تا انتخابات بررسی و باز کردن مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح بسیار مفید به فایده است ضمن آنکه نباید مسأله غزه را نیز فراموش کرد چرا که کودک کشی در تاریخ برای همیشه به نام رژیم صهیونیستی ثبت شده است.

۳۵۰ بازدید مدرسه‌ای از کتابخانه‌ها در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: با برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی به دنبال پاسخ دهی به سئوالات کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف به ویژه مسأله غزه و رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم تا این گفتمان در جامعه شکل بگیرد و واقعیت‌ها به درستی تبیین شود.  

عاطفه زارعی افزود: پرداختن به مسأله غزه و فلسطین به عنوان یکی از مسائل اصلی جهان اسلام از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی است و ما به دنبال این هستیم که بر مدار کتاب و تفکر به پیش برویم.

وی تصریح کرد: در پی اهانت به قرآن کریم در چند ماه، طرح کتابت قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی استان همدان همزمان با کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه ریزی شده که در طی این اقدام کودکان و نوجوانان به کتابت قرآن کریم خواهند پرداخت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با تأکید بر اینکه بهسازی فضاهای کتابخانه‌ای در حال انجام است، ادامه داد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی همدان در حال انجام است. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی یاریگر کتابخانه‌های عمومی باشند خاطرنشان کرد: همکاری خوبی با آموزش و پرورش صورت گرفته است به طوری که به صورت مداوم دانش آموزان در مدارس حضور به هم می‌رسانند و در هفته کتاب نیز بیش از ۳۵۰ بازدید مدرسه‌ای پیش‌بینی شده که در حال انجام است. 

تجهیز ۹۰ درصد کتابخانه‌های عمومی به وای فای رایگان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اظهار کرد: ۲۷ کتابخانه عمومی شامل ۲۳ کتابخانه شهری، سه کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار شهری با زیربنا ۱۹ هزار و ۴۶۶ متر مربع و با ۵۱۹ هزار و ۳۰۶ نسخه کتاب وجود دارد که در حال حاضر ۲۷ هزار و ۲۰۸ عضو از این خدمات استفاده می‌کنند.

سیدعلی‌اصغر حسنی‌طباطبایی با بیان اینکه کتابخانه عمومی روستای دهپیاز و کوزه در ابتدای سال جاری با همکاری بانک پاسارگاد کلنگ زنی شد افزود: پروژه احداث کتابخانه عمومی روستای دهپیاز با ۱۷۰ متر مربع زیر بنا و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه عمومی روستای کوزره با ۲۰۰ متر زیر بنا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه نرده کشی و رنگ آمیزی کتابخانه عمومی پروین اعتصامی با همکاری شهرداری منطقه چهار انجام شده است تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۷۸۵ جلد کتاب در سال جاری به کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اهدا شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری یک هزار و ۹۰۴ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اجرا شده است ادامه داد: ۵۰ برنامه فرهنگی ذیل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان انجام شده است و ده‌ها برنامه درحوزه عفاف و حجاب وزیست عفیفانه برگزار شده است.

وی تأکید کرد: بیش از ۹۰ درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به وای فای راگان مجهز شدند در حالی که در ابتدای سال جاری تنها ۱۰ کتابخانه به این سیستم مجهز بودند. 

حسنی‌طباطبایی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی با موضوع اهمیت مشارکت در انتخابات در کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شده است گفت: نشست کتابخوان انتخاب اصلح با هدف تشویق به مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر سه محفل ادبی و سه مخفل قرآنی در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان همدان در حال فعالیت هستند و ۳۲۵ برنامه فرهنگی برای هفته کتاب پیش بینی شده است.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول