اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش ۴۳ هزار نفری جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۴۳ هزار و ۸۶۹ نفر به جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی این استان از شهریور سال ۱۴۰۱ تا شهریور امسال با افزایش چهار و ۳۹ صدم درصد افزوده‌ شد.

افزایش ۴۳ هزار نفری جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی

علیرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با اشاره به افزایش ۴۳ هزار نفری به جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: هم‌اکنون ضریب پوشش جمعیت تحت پوشش به جمعیت استان ۷۲ درصد است در حالی که در سال گذشته این میزان ۶۹ درصد بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۳۴۳ هزار و ۴۱ نفر بیمه شده اصلی، ۴۹۰ هزار و ۱۹۰ نفر بیمه شده تبعی، ۲۳۴ هزار و ۵۱۲ نفر بیمه شده اجباری (کارگاهی) و ۱۰۵ هزار و ۳۶۴ نفر سایر بیمه‌شدگان(توافقی، اختیاری، مشاغل آزاد و ...) تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: هم اکنون سه هزار و ۱۶۵ نفر مقرری‌بگیر بیکاری در این استان وجود دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴۲ نفر کاهش دارد.

حسینی بیان کرد: ۱۰۸ هزار و ۶۸ نفر مستمری‌بگیر اصلی و ۱۰۱ هزار و ۶۵۴ نفر مستمری‌بگیر تبعی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به این که هم اکنون ۲۴ هزار و ۲۰۲ کارگاه فعال در استان وجود دارد، گفت: این تعداد کارگاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۷۸ کارگاه افزایش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی افزود: ضریب پوشش سازمان در استان مرکزی نسبت جمعیت تحت پوشش به جمعیت شهرستان اراک ۱،۴۲۹،۴۷۵ نفر در شهریورماه ۱۴۰۲، برابر با ۷۲.۹۶ درصد می‌باشد که نسبت به شهریور ماه سال ۱۴۰۱، ۳.۰۷ درصد افزایش داشته است.

حسینی با اشاره به افزایش تعداد مستمری‌بگیران اصلی شهریور ۱۴۰۲ به میزان ۶.۵ درصد نسبت به شهریور ۱۴۰۱ اظهار کرد: کاهش مقرری‌بگیران بیکاری شهریور ۱۴۰۲ نسبت به شهریور سال ۱۴۰۱، ۲۴۲ نفر به میزان ۷.۱ درصد عمدتاً ناشی از اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول