اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

استاندارد کرمانشاه بیش از 3 هزار نمونه‌برداری از کالاهای صادراتی و وارداتی انجام داد

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طی یک‌سال گذشته در حوزه ارزیابی کیفی صادراتی و وارداتی، ۳ هزار و ۳۷۵ مورد تعداد بررسی پرونده ارزیابی از کالاهای صادراتی و وارداتی داشته‌ایم.

استاندارد کرمانشاه بیش از 3 هزار نمونه‌برداری از کالاهای صادراتی و وارداتی انجام داد

مهدی حسین‌پور، مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: براساس بند ۱۶ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی به منظور جلوگیری از ورود هرگونه کالای بی‌کیفیت به کشور و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان داخلی از جمله وظایف نظارتی سازمان ملی استاندارد است در همین راستا با بازرسی‌های ستادی در صدد ارتقای فعالیت‌های نظارتی در تمامی مبادی ورود و خروج کالا در سطح استان هستیم.

وی افزود: اداره‌کل استاندارد استان بر تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد. و به همین دلیل در طی یک‌سال گذشته در حوزه ارزیابی کیفی صادراتی و وارداتی ۳ هزار و ۳۷۵ مورد تعداد بررسی پرونده ارزیابی و صادراتی داشته‌ایم.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به طور قطع استاندارسازی کالا شرط تحقق صادارت ما در مرزها است زیرا کیفت کالاهای نامرغوب ماندگاری و دوام رقابت را در بازار ندارد.

وی در پایان توجه به ابعاد کیفی استاندارد را مهم برشمردو بیان کرد: استانداردها از لحاظ کمی در وضعیت خوبی قرار دارند و توجه به توسعه کیفی آن ضرورت و مورد توجه است ولذا ارتقا کیفیت باید براساس فنآوی‌های جدید باشد و با توجه تأکید دولت و رئیس سازمان تلاش می‌شود با رعایت قوانین و مقررات بر تسریع فرایند صادرات و واردات بر سرعت فعالیت‌ها و اقدامات در کنار کیفیت کار بیفزاید.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول