اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تجهیز محور شازند-آستانه به دوربین نظارتی تصویری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تجهیز محور شازند-آستانه به دوربین نظارتی تصویری خبر داد.

تجهیز محور شازند-آستانه به دوربین نظارتی تصویری

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به تجهیز محور شازند-آستانه به دوربین نظارتی تصویری اظهار کرد: این سامانه طی روز جاری نصب و راه اندازی شد و با بهره برداری از آن تعداد سامانه های نظارتی تصویری استان به 34 دستگاه افزایش یافت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر سامانه منصوب در محور شازند - آستانه، سه دوربین نظارت تصویری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در محورهای کنارگذر شمالی اراک، ساوه-بوئین زهرا محدوده روستای ملارد و نقره‌کمر تفرش نصب و راه‌اندازی شده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه هزینه نصب و راه اندازی دوربین محور شازند-آستانه بالغ بر ۷ میلیارد ریال شده است، ادامه داد: رصد مستمر و آنلاین جاده‌ها یکی از مزایای نصب دوربین به خصوص در فصل بارش هاست و باعث کمک رسانی بهتر و اقدام سریع تر راهداران در زمان های برفی است.

جهانی یادآور شد: بیشترین دوربین های نظارتی تصویری به منظور اهمیت خدمت رسانی و باز شدن مسیرهای مسدود شده در روزهای برفی، در محورها و گردنه های حساس و پربارش برف نصب شده تا از رفت و آمد غیر ضرور برفروب ها جلوگیری کرد.

وی همچنین در خصوص مدیریت هوشمند راه‌های استان اضافه کرد: در سطح استان ۸۶ دوربین ثبت تخلف مجهز به سیستم محاسبه میانگین سرعت و پلاک‌خوان، ۷۰ سامانه ترددشمار برخط و ۴ سامانه توزین هوشمند (wim) به منظور رصد و جلوگیری از تردد ناوگان حمل کالا با تناژ اضافه فعال هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول