اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مراکز خریدوفروش غیرمجاز بجنورد پلمب شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسا‌لی‌شمالی از پلمب ۱۱ مرکز خرید وفروش غیرمجاز ضایعات در بجنورد خبر داد.

مراکز خریدوفروش غیرمجاز بجنورد پلمب شدند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان‌شمالی، سیدجواد ایلالی، دادستان بجنورد ضمن انتقاد از دستگاه های مسؤول به علت تعلل در ایفای تعهدات و وظایف قانونی اظهار کرد: متأسفانه مراکز خریدوفروش غیرمجاز در سایه وجود برخی ضعف‌های مدیریتی و نظارتی از سوی مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط مبادرت به تداوم فعالیت های غیر مجاز می کنند.

وی گفت: این مسأله علاوه بر ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و شکل‌گیری مظاهر ناخوشایندِ تهدید علیه بهداشت عمومی بعضاً به مکان هایی جهت خرید وفروش اموال مسروقه تبدیل می شوند.

دادستان مرکز خراسان‌شمالی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات سومین نشست کمیته پیشگیری از وقوع سرقت در استان خاطر نشان کرد: در آن جلسه تصمیم بر آن شد که مکان‌های مظنون به خرید و فروش اموال مسروقه شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: لذا این اقدام میدانی در قالب طرح شناسایی و ساماندهی واحدهای عرضه ضایعات انجام و اجرایی شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ انبار ضایعاتی در مرکز استان وجود دارد؛ اظهار داشت: طبق برنامه در کنار پلمپ مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعاتی، انتقال این مراکز به مکان‌هایی خارج از شهر در اولویت ویژه و دستور کار قرار گرفته است.

ایلالی با بیان اینکه جرم سرقت علاوه بر ایراد خسارت های مالی فراوان به مالباختگان مؤلفه های امنیتی و احساس روانی امنیت در جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد؛ ابراز امیدواری کرد: با اجرای دقیق مصوبات کمیته پیشگیری از سرقت از جمله اقدام اخیر صورت گرفته، شاهد کاهش محسوس موارد بروز سرقت و همچنین حجم پرونده های قضایی مرتبط با آن باشیم.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول