اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیشرفت ۵۵ درصدی مرحله نخست طرح آبرسانی به روستاهای قزوین و تاکستان

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از پیشرفت ۵۵ درصدی فاز نخست طرح آبرسانی به ۹۶ روستای شهرستان های قزوین و تاکستان و انعقاد قرارداد با شرکت آبفای استان جهت اجرای مرحله دوم این طرح خبر داد.

پیشرفت ۵۵ درصدی مرحله نخست طرح آبرسانی به روستاهای قزوین و تاکستان

سرهنگ مهدی صادق پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصد از حجم کار کل قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام در مرحله نخست طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان های قزوین و تاکستان که شامل ۹۶ روستا می باشد، اظهار کرد: خط انتقال این مرحله از طرح آبرسانی ۲۴۰ کیلومتر است که بیش از نیمی از آن اجرا شده است.

وی با اشاره پیگیری مسوولان استانداری قزوین جهت تامین منابع مالی مرحله نخست این طرح آبرسانی، افزود: با تحقق این مهم تا خرداد ماه سال آینده، از پنج مجتمع آبرسانی که برای این فاز پیش بینی شده، سه مجتمع قابل بهره‌برداری می شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: با تکمیل طرح آبرسانی مرحله نخست، حدود ۹۰ هزار نفر از جمعیت قزوین و تاکستان از آب مطلوب بهره مند می شوند.

صادق پور در خصوص انعقاد اخیر قرارداد با شرکت آبفای استان قزوین جهت اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی که شامل ۱۴۰ روستا است، توضیح داد: تامین بودجه اجرای این طرح از سوی استانداری در حال پیگیری است و پس از نخستین واریزی ها عملیات اجرایی مرحله دوم طرح آبرسانی آغاز می شود.

وی بیان کرد: با اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی که شامل همه شهرستان های استان قزوین می شود جمعیتی سه برابر جمعیت مرحله نخست، از آب گوارا برخوردار می شوند.

این مسوول تصریح کرد: بخشی از اعتبارات طرح‌های آبرسانی از سوی دولت و بخشی هم از اعتبارات محرومیت زدایی و امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و آورده سپاه و بسیج تامین و طرح‌ها اجرایی می شوند.

صادق پور اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها را کار بر زمین مانده ۴۰ ساله ذکر کرد و گفت: هیچ کدام از پیمانکاران حاضر به انجام آن نبودند اما سپاه، اجرای آن را پذیرفته و در قالب قرارگاهی با فرماندهی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران این امر مهم رقم خورده است.

وی در پایان اظهار کرد: به اذعان رییس‌جمهور در کرمان، طرح آبرسانی کار بسیار مهم و پیچیده‌ای است که توسط سپاه پاسداران در حال اجراست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول