اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| تدریس رایگان ریاضی به عشق امام زمان (عج)

خبرهای خوب امروزمان از گرامی‌داشت یاد کودکان مظلوم غزه تا پاکبانی مدیران شهری و رایگان شدن عضویت در کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت هفتهٔ کتاب و کتاب‌خوانی متنوع است. همراه‌مان باشید. قول می‌دهیم کیف‌تان کوک شود...

خبر خوب| تدریس رایگان ریاضی به عشق امام زمان (عج)

گروه خبر خوب: ما ایرانی‌ها مردمانی هستیم که از هر طرف نگاه‌مان کنند نسبت نزدیکی با کتاب پیدا می‌کنیم. بزرگترین آثار و افتخارات گذشتگان ما کتاب بوده است؛ از «شفا» و «قانون» ابوعلی سینا گرفته تا «مثنوی معنوی» و «شاهنامه» و «دیوان حافظ» و... اگر عقب‌تر برویم که اصلاً می‌رسیم به پیامبر دوست‌داشتنی‌مان و دین آسمانی‌اش که آن هم معجزه‌اش یک کتاب بود.

به امروز هم اگر برگردیم رهبر فرزانه‌ای را می‌بینیم که با بهانه و بی‌بهانه همهٔ ما را توصیه می‌کند به کتاب‌خوانی و انس با کتاب. ایشان بودند که اولین بار ۴ تا ۱۰ دی سال ۱۳۷۲ را در پیامی به‌عنوان هفتهٔ کتاب و کتاب‌خوانی نام‌گذاری کردند.

اصلاً بسیاری از ما ایرانی‌ها از کودکی با علاقه به کتاب رشد می‌کنیم و قد می‌کشیم. این است که منتظر چنین روزی که روز کتاب و کتاب‌خوانی باشید نمی‌مانیم تا سری به کتاب‌خانه‌‌مان بزنیم و کتابی را به قصد مطالعه برداریم.

همین‌طور که کتابی را برای این هفته‌تان انتخاب می‌کنید، نگاهی هم به بستهٔ خبر خوب امروز ما بیندازید. قول می‌دهیم کیف‌تان کوک شود...

 


کتابخانه‌ای زیبا در همین شیراز خودمان!

*خبر خوب برای کتاب‌بازهای سراسر کشور

از قیمت کاغذ و کتاب همگی خبر داریم. این را هم می‌دانیم که بسیاری از کتاب‌ها بعد از خوانده‌شدن مدت‌ها در کتابخانه‌مان خاک می‌خورند تا روزی به کار فرد دیگری بیایند. پس خدا بدهد برکت به کتابخانه‌های عمومی! مدام کتاب امانت بگیر و بخوان و پس بده و برو سراغ کتاب‌های بعدی.

خبر آمده که به مناسبت آغاز سی‌ویکمین هفتهٔ کتاب در کشور، قرار است عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور رایگان شود و جریمهٔ دیرکرد بازگشت کتاب به این کتابخانه‌ها به اعضا بخشیده شود. اگر علاقه‌مند به عضویت در یکی از این کتابخانه‌ها هستید از ۲۳ تا ۲۵ آبان فرصت دارید تا به سامانهٔ کتابخانه‌های عمومی کشور مراجعه کنید و کد تخفیف عضویت رایگان بگیرید. تکمیل فرآیند عضویت را پشت گوش نیندازید. چون کد تخفیف شما تنها تا ۲۴ آذر ماه اعتبار خواهد داشت.

فهرست کتابخانه‌های عمومی کشور را در نشانی www.samanpl.ir پیدا می‌کنید.

به وقت کتاب خواندن در آرامش و سر کشیدن فنجان چای، جای ما را هم خالی کنید.

 


هزینهٔ این کلاس ریاضی خصوصی، دعا برای تعجیل در فرج حضرت مهدی (عج) است

*تدریس رایگان ریاضی به عشق امام زمان (عج)

از هر زاویه‌ای که نگاه کنید ایران پر از آدم‌حسابی است. از افتخارات ورزشی تا علمی و فناوری. تقریباً بنای تمام این افتخارات را معلم‌های کاردرست در شاگردان خود می‌گذارند. چه نیکوتر اینکه یک معلم در عین آموزش علم و اخلاق، پایه‌های اعتقادی را هم در وجود شاگردانش مستحکم کند. آن هم اعتقاد به منجی آخرالزمان را. مثل این معلم که برای پویش مردمی «مهر مهدوی» نوشته است: «من به عشق امام زمان درس ریاضی را به صورت رایگان تدریس می‌کنم و این محتوا را منتشر می‌کنم تا همهٔ دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند و برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات بفرستند.».

این ایدهٔ اصلی پویش «مهر مهدوی» است که افراد به نیت امام زمان (عج) و به نیابت از ایشان کارهای خیر انجام می‌دهند و این نیت را اعلام می‌کنند تا مردم بدانند برکت نام و یاد امام حی و حاضرشان باعث این کار خیر شده است.

 


خانمی که داوطلب گل گذاشتن روی پیکرهای نمادین کودکان غزه شد

*بگذار پیکر کودکان مظلوم غزه را من گلباران کنم

عصر روز سه‌شنبه بود که میدان فلسطین تهران چهرهٔ دیگری به خود گرفت. به یاد ۵ هزار کودک مظلوم و شهید غزه در جنگ اخیر، صدها جنازهٔ نمادین کفن‌شده در میدان فلسطین تهران چیدند و آنها را گلباران کردند.

یکی از افرادی که چینش این نمادها را بر عهده داشته در توییتر خود نوشته هنگام چیدن جنازه‌های نمادین و گل گذاشتن روی آنها، این خانم از راه رسیده و گفته «میشه من این گل‌ها رو روی کفن بچه‌های غزه بذارم؟». بعد با اشک و گریه شروع کرده به گلباران کفن‌ها.

مهم نیست اهل آمریکا باشی یا انگلستان. مسلمان باشی یا یهودی. محجبه باشی یا نه. وقتی فطرت پاک باشد و نهاد انسانی‌ات زنده باشد، خون مظلوم، خونت را به جوش می‌آورد. مثل امروز که می‌بینید آزادگان و پاکان جهان هر روز در کشورها و قاره‌های مختلف به خیابان‌ها می‌ریزند و فارغ از رنگ پوست و دین و ملیت، بر سر دولتمردان آمریکا و جانیان صهیونیست فریاد می‌کشند تا به نسل‌کشی غزه پایان بدهند!

 

*مدیران گیلانی این بار در لباس پاکبانی

خوشبختانه این روزها دیگر جمع‌آوری زباله در کوچه و خیابان کار رفتگران عزیزمان نیست. بسیاری از گروه‌های جهادی، فعالان محیط زیست و مردم عادی هم این مسئولیت را بر دوش خود می‌بینند که کوچه و شهر و طبیعت را زباله پاک کنند. این بار اما کار به سطوح مدیریتی رسیده و موضوع جالب‌تر شده است.

در استان گیلان، فرماندار و جمعی از مدیران شهر رودسر لباس پاکبانی پوشیده‌اند و خیابان اصلی روستای احمدآباد این شهرستان را از زباله‌های رهاشده در مسیر پاک کردند. آنها با این اقدام به «پویش پاک» برای جمع‌آوری زباله‌های رهاشده در روستا و طبیعت پیوسته‌اند تا فرهنگ حفاطت از محیط زیست را ترویج کنند.

بد نیست همین جا یادی از شهید نواب صفوی کنیم. نقل شده که ایشان گفته بودند: «آرزو دارم که حکومت اسلامی تشکیل شود، و آن زمان بزرگترین افتخارم این است که رفتگر خیابان‌هایش باشم.». پس اگر قرار به خدمت به مسلمانان و کشوری اسلامی است، فرقی نمی‌کند لباس مدیریت به تن داشته باشی یا رفتگری.

 


مرحوم علامه «سیدمحمدحسین طباطبائی»

*صلوات، هم پاک‌کن است و هم مداد

می‌گویند ذکرها سه دسته‌اند. گروهی از ذکر پاک‌کن هستند و گناهان و زشتی‌ها را پاک می‌کنند. مثل ذکر «استغفرالله». گروه دیگری مدادند و برایمان ثواب می‌نویسند. مثل ذکرهای «الحمدلله»، «سبحان‌الله»، «لااله الا الله» و...

اما یک ذکر هست که هم پاک‌کن است و هم مداد. هم گناهان را پاک می‌کند و هم برایمان ثواب می‌نویسد. آن ذکر، ذکر شریف «صلوات» است؛ «اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد».

علامه «سید محمدحسین طباطبائی» می‌فرمودند: «بالاترین ذکر، صلوات بر محمد و آل‌محمد (ص) است و آن جامع‌ترین ذکرهاست. هر گاه میان مشکلات گیر کردید، سیل صلوات راه بیندازید. زیرا آن سیل، حتماً مشکلات را با خود می‌برد».

امروز روز بزرگداشت این علامهٔ بزرگ است. به صلواتی میهمان‌شان کنید تا از بهشت برزخی ایشان برایتان برکت ببارد...

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول