اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| پل شناور عنافچه، هدیهٔ ارتش به مردم لب کارون!

در بستهٔ خبر خوب امروز از درخواست پسرک روشندل از رئیس‌جمهور می‌گوییم و از هدیهٔ ارتش کشورمان به مردم شهرستان ملاثانی خوزستان. از کسی می‌گوییم که به نیت امام زمان (عج) اصطلاحات آزمایشگاهی را در فضای مجازی آموزش می‌دهد. همراهمان باشید.

خبر خوب| پل شناور عنافچه، هدیهٔ ارتش به مردم لب کارون!

گروه خبر خوب: امروز روز جهانی نابینایان است که «روز عصای سفید» نامگذاری شده است. اگر اطراف خود روشندلی داشته باشید، اعتراف می‌کنید که معنی این بیت از سعدی که می‌گوید: «خدای ار به حکمت ببندد دری* گشاید به فضل و کرم، دیگری» را در او به روشنی دریافته‌اید. روشندلانی که اگرچه از نعمت دیدن محرومند، اما از حواس دیگر به مراتب بیشتر از افراد دیگر بهره برده‌اند.

رهبر انقلاب خطاب به این عزیزان می‌فرمایند: «‌نابینایان عزیز، به‌خصوص جوانان، قدر قوای جسمی خود را بدانند و با وجود اینکه از بینایی برخوردار نیستند، توجه کنند که راه ترقی به روی آنها باز است...
‌‌همهٔ افرادی که از یکی از اعضای بدن، چه چشم، چه گوش، چه دیگر اعضا، محرومند، بقیهٔ نعم الهی و به‌خصوص هوش و ذهن خویش را به کار اندازند و خود را به صورت انسان‌های مفید و به‌خصوص عالمی درآورند و برای کشور و مردم و خودشان مفید بشوند».

با گرامی‌داشت روز «عصای سفید» به سراغ خبرهای خوب امروز می‌رویم.

 

پسربچهٔ روشندل با رئیس‌جمهور دیدار کرد

سید ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه (۲۰ مهر) در جریان سفرهای استانی خود، به شهر شیراز و حرم حضرت شاهچراغ علیه‌السلام رسید. «یاسین» پسربچهٔ روشندلی است که برای دیدن رئیس‌جمهور به شاهچراغ رفت، ولی موفق به ملاقات ایشان نشد. از او فیلمی منتشر شد با مضمون درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور و ساخت پارکی مخصوص معلولان و نابینایان. کمی بعد او با رئیسی دیدار کرد و ضمن خوشامدگویی به رئیس‌جمهور، درخواستش را به صورت حضوری با او در میان گذاشت.

رئیسی با شنیدن توضیحات یکی از مسئولان مدرسهٔ شبانه‌روزی نابینایان که همراه یاسین بود، دستور کمک به تکمیل ساخت این مدرسه را صادر کرد و گفت: «شاید توانایی این بچه‌ها بیشتر از کسانی باشد که بینایی ظاهری دارند. چون تمام توان‌شان را می‌گذارند برای فهم مسائل. فلذا رشدشان، رشد خیلی خوبی است. نتیجهٔ کار شما ان‌شاءالله روشن خواهد بود».

رئیس‌جمهور در انتهای این دیدار صمیمانه یک انگشتر به یاسین روشندل ما یادگاری داد.

 


پاسخ به سؤالات آزمایشگاهی در فضای مجازی به نیت امام زمان (عج)

پاسخ کارشناسی به زبان ساده، به نیت امام زمان (عج)

نیت روح عبادت است. حضرت محمد (ص) فرموده‌اند: «هیچ عملى نیست [یعنى داراى ارزش نیست] مگر اینکه به واسطهٔ نیت باشد.» (اصول کافى، ج ۱، ص ۷۰.). به عبارتی می‌توان گفت ارزش اعمال ما به نیتی است که از انجام آنها در دل می‌پروریم.

بچه‌های خیریهٔ «مهر مهدوی» با تمرکز بر این اصل کلیدی، تمام کارهای خیرشان را با نیت و یاد امام زمان (عج) انجام می‌دهند و ثواب آن را به ایشان هدیه می‌کنند.

یکی از افرادی که به این پویش مردمی پیوسته در پیامی نوشته است: «من کارشناس آزمایشگاه هستم و در حد توانم سعی می‌کنم در فضای مجازی به سؤالاتی که مربوط به رشته‌ام هست، پاسخ بدم و ثواب این کار رو به امام زمانم تقدیم می‌کنم». او با یک تیر دو نشان می‌زند؛ هم کار خلق‌الله را راه می‌اندازد، هم با بیان نیت خود، مخاطبانش را به یاد امام زمان (عج) می‌اندازد.

می‌بینید؟ به همین سادگی و زیبایی می‌توان یاد مهدی موعود (عج) را در دل خود و دیگران زنده نگه داشت...

 


پل شناور «عنافچه» هدیهٔ ارتش به مردم منطقهٔ باوی

ارتش کنار ملت/ ارتش پل شناور «عنافچه» را در این منطقه نصب کرد

بعد از اینکه پل شناور قبلی در منطقهٔ ملاثانی (که آن هم هدیهٔ ارتش بود) به علت فرسودگی جمع‌آوری شد، مردم مدتی با بلم در عرض رودخانه تردد می‌کردند. با آغاز سال تحصیلی، دانش‌آموزان با قایق‌هایی که نیروی دریایی سپاه پاسداران به این منطقه آورد، به آن طرف رود می‌رفتند. اما دل خانواده‌ها همچنان نگران بچه‌ها بود.

تا اینکه فرماندهٔ نیروی زمینی ارتش کشورمان برای کمک به مردم عنافچه و تردد راحت‌تر و امن‌تر آنها، دستور نصب مجدد پل شناور این منطقه را داد. روز جمعه با وجود گرم و شرجی بودن هوای منطقه، اتصال قطعات پل روی آب انجام شد و اهالی از روز شنبه توانستند از پل شناور عنافچه استفاده کنند.

دهستان عنافچه با ۴۲ روستا و ۱۵ هزار نفر جمعیت، از توابع شهرستان باوی است. رودخانهٔ کارون از بین این دهستان و شهرستان باوی عبور می‌کند و مردم منطقه برای تردد به باوی، نیاز به احداث پل دارند. امیدواریم بودجهٔ لازم برای تکمیل پل ثابت این منطقه هم هرچه سریع‌تر تأمین شود.

 


دو بانوی ایرانی، قارچ‌کش گیاهی تولید و راهی بازار کردند

دو خواهر کردستانی قارچ‌کش گیاهی ساختند

این روزها دنیا به سمت مصرف مواد ارگانیک و طبیعی پیش می‌رود. کشاورزان هم باید با کاهش مصرف سموم شیمیایی در بخش کشاورزی، به سلامت مردم کمک کنند.

دو خواهر فناور کردستانی با تحقیق و پژوهش در زمینهٔ استفاده از مواد طبیعی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های محصولات کشاورزی، وارد عرصهٔ تولید سموم ارگانیک با نام قارچ‌کش طبیعی شدند. آنها توانستند قارچ‌کش گیاهی را به‌عنوان جایگزین سموم شیمیایی توسط شرکت دانش‌بنیان خود وارد بازار کنند. خواهران کردستانی در این شرکت برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

این محصول کاملاً داخلی و بر پایهٔ مواد اولیهٔ گیاهی است، بنابراین ارز از کشور خارج نمی‌شود. ضمناً فاقد دورهٔ کارنس است. (دورهٔ کارنس یعنی فاصلهٔ بین لحظهٔ پایان سم‌پاشی تا زمانی که سموم روی محصول تا حد قابل‌اطمینانی از بین رفته باشد و بتوان محصول را برداشت کرد.)

 


آیت‌الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب در کنار امام خمینی (ره)

از تحصیل با کتب وقفی تا شهادت در محراب

۴۱ سال پیش در چنین روزی یکی از عوامل سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین، آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی، امام جمعهٔ وقت کرمانشاه را با انفجار نارنجک، در محراب نماز به شهادت رساند. ایشان سال ۱۳۳۵ با دستور آیت‌الله بروجردی، مرجع بزرگ شیعه در آن زمان، به کرمانشاه اعزام شد و بعد از پیروزی انقلاب، با نامهٔ امام خمینی (ره) اقامهٔ نماز جمعهٔ کرمانشاه را بر عهده گرفت.

آیت‌الله اشرفی اصفهانی فردی ساده‌زیست بود و تا ۲ سال بعد از این انتصاب با تاکسی و بدون محافظ در شهر تردد می‌کرد. ایشان دربارهٔ سختی‌های دوران تحصیل خود می‌گفت: «دوشنبه خوراکم تمام می‌شد. سه‌شنبه ۲ ریال پولم را خرج می‌کردم. چهارشنبه را که آخرین روز تحصیل بود، بدون پول و غذا می‌گذراندم. از ابتدای شروع به تحصیل تا پایان تحصیلات سطح فقه و اصول، من حتی یک کتاب ملکی از خودم نداشتم. تمام کتاب‌هایی که در اختیارم بود وقفی بود».

عاقبت درس خواندن و کار کردن و زندگی برای خدا و در راه خدا، مرگی عزت‌مندانه، به زیبایی شهادت در محراب نماز است...  

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول