اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تقویت سامانه بارشی در خوزستان با هشدار نارنجی

اداره ‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

تقویت سامانه بارشی در خوزستان با هشدار نارنجی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در روزهای آینده موج بارش باران وارد خوزستان می‌شود که این موجج تا 2 روز میهمان مردم این استان جنوبی خواهد بود.

در همین ارتباط اداره ‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

پیرو هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴۲ مورخ ۱۹ آبان‌ماه، سامانه بارشی تقویت می‌شود که این سامانه ظهر روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه شروع خواهد شد و تا اوایل وقت جمعه ۲۶ آبان‌ماه ادامه دارد که همراه با رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد است.

این سامانه استان خوزستان به‌ویژه مناطق مرکزی، جنوبی و شمال غرب و ارتفاعات را در برمی‌گیرد که لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، شکستن درختان را در پی دارد.

هواشناسی توصیه کرد که تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته شود.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی نیز ضروری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول