اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افزایش و توسعه سامانه‌های هوشمند نظارتی راه‌ها در استان یزد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: هشت سامانه ثبت تخلف، شش سامانه نظارت تصویری و 10 عدد دوربین ثابت عکس‌برداری با قابلیت سه‌گانه عکس‌برداری‌، تردد شماری و رطوبت سنجی به سامانه‌های هوشمند حوزه حمل‌ونقل راهداری استان یزد اضافه خواهد شد.

افزایش و توسعه سامانه‌های هوشمند نظارتی  راه‌ها در استان یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در سفر خود به استان یزد از پروژه‌های مختلف در حوزه مدیریت راه‌ها و سامانه‌های هوشمند نظارتی و کنترلی استان در محورهای مواصلاتی بازدید و با توجه به نیازهای استان، در جلسه‌ای با حضور محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل راهداری استان یزد؛ مواردی را جهت توسعه سامانه‌های هوشمند نظارتی استان تصویب کرد.

منصور فخاران در پایان سفر خود به یزد و در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان یزد که در شاهراه شمال به جنوب کشور قرار دارد بحث ارتقاء و توسعه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در همین راستا با توجه به کمبودهایی که در زمینه تجهیزات و سامانه‌های هوشمند در سطح استان وجود داشت؛ برنامه‌ریزی‌هایی در جهت ارتقا و افزایش این سامانه‌ها، انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 59 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در استان یزد فعال است، افزود: یکی از مصوبات این سفر اضافه شدن هشت سامانه ثبت تخلف به مجموعه سامانه‌های هوشمند استان بود که با نصب آن بتوان تمامی راه‌ها و محورهای مواصلاتی اصلی را پوشش داد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور مذاکره با مجموعه مدیریتی استان و تخصیص اعتبارات استانی جهت ارتقاء سامانه ثبت تخلفات را از جمله برنامه‌های بلندمدت مرکز مدیریت راه‌ها برشمرد و گفت: هم‌اکنون در استان یزد 23 سامانه نظارت تصویری فعال است که با توجه به قدیمی شدن تعداد 16 مورد از این سامانه‌ها؛ مجوز تعویض آن‌ها در بازه زمانه سه‌ماهه صادر و شش سامانه جدید نیز به ظرفیت استان اضافه خواهد شد.

فخاران از اجرای طرح کلان توسعه دوربین‌های ثابت عکس‌برداری با قابلیت سه‌گانه تردد شماری، عکس‌برداری و رطوبت سنجی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: با توجه به قیمت مناسب این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های نظارتی و قابلیت سه‌گانه آن، مرکز مدیریت راه‌های کشور در نظر دارد که این طرح را در سراسر کشور به ویژه در حوزه راهداری زمستانی با اولویت محورهایی که فاقد دوربین نظارتی است؛ اجرا کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به همین منظور مجوز نصب ۱۰ عدد دوربین ثابت عکس‌برداری با قابلیت سه‌گانه نیز به استان یزد داده شد.

فخاران گفت: تمام ۲۹۶ ناوگان راهداری استان یزد مجهز به سامانه ردیاب است که در حوزه مدیریت ماشین‌آلات راهداری کمک شایانی به مجموعه حمل‌ونقل خواهد کرد و با استفاده از آن می‌توان کارکرد ماشین‌آلات راهداری را نیز بررسی کرد.

وی همچنین به بازدید از ساختمان جدید اداره کل راهداری استان یزد اشاره و ابراز کرد: با توجه به افزایش سامانه‌های هوشمند نظارتی و کنترلی، محل مناسبی را برای واحد مرکز مدیریت راه‌ها در نظر خواهیم گرفت.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول