اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هشدار تعزیرات کرمانشاه؛ کشتارگاه‌ها مواظب خونابه در بسته‌بندی‌های مرغ باشند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، از برخورد جدی و پشیمان‌کننده با کشتارگاه‌هایی که روند صحیح کشتار را رعایت نمی‌کنند، خبر داد.

هشدار تعزیرات کرمانشاه؛ کشتارگاه‌ها مواظب خونابه در بسته‌بندی‌های مرغ باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی مرجعی شبه قضایی است که زیر مجموعه دولت و وزارت دادگستری محسوب می‌شود.

 وی از تعزیرات حکومتی به عنوان بازوی توانمندی در کنترل تخلفات اقتصادی بازار، صنفی، غیرصنفی، کارخانجات و حتی شرکت‌ها و ادارات دولتی یاد کرد و گفت: علی‌رغم اینکه وظیفه‌ای در بازرسی حضوری در کنترل بازار نداریم، اما همواره در گشت‌های مشترک حضور داریم.

*وصولی ۹ میلیارد تومانی تعزیرات به شاکیان خصوصی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۹ سازمان و نهاد دولتی از نیروهای مسلح گرفته تا جهاد کشاورزی و دامپزشکی برای تعزیرات حکومتی پرونده ارسال می‌کنند.

وی اشاره‌ای به جزئیات پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی داشت و گفت: ۹۸ درصد از پرونده‌ها در زمینه قاچاق و ارز به استثنای موارد ممنوعه به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

شاهی با ارائه آماری در این خصوص، ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز، به یک‌هزار و ۶۱۵ پرونده با وصولی ۳۴۵ میلیارد ریال رسیدگی شده است.

این مسوول یکی از اولویت‌های مهم تعزیرات را در بحث مبارزه با تخلفات بهداشتی از جمله برخورد با پزشکان و داروخانه‌های متخلف و... دانست و گفت: در این زمینه نیز به ۲۴۲ با محکومیت ۷۷ میلیارد ریال رسیدگی شده است.

وی پرونده‌های رسیدگی شده در زمینه کالا و خدمات را ۸ هزار و ۴۱۶ مورد با وصولی ۳۴۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۹ میلیارد تومان با رسیدگی پرونده‌های اجرای احکام رای در حق مردم صادر شده و به عبارتی ۹ میلیارد تومان پول شکات خصوصی پرداخت شده است.

*تعزیرات حکومتی و نظارت بر توزیع شیر مدارس

وی یکی از وظایف تعزیرات حکومتی را در راستای نظارت بر توزیع شیر در مدارس استان اعلام و بیان کرد: برابر تکلیفی که دولت اعلام کرده، مسوولان استان باید شیر رایگان را در مدارس توزیع کنند که راستی آزمایی این موضوع به لحاظ سلامت مهم است و جز اولویت‌های تعزیرات خواهد بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از برخورد جدی و پشیمان‌کننده تعزیرات با کشتارگاه‌هایی که روند صحیح کشتار را رعایت نمی‌کنند، سخن گفت و افزود: بر میزان خونابه‌ در بسته‌بندی‌های مرغ نظارت داریم، یک مقدار خونابه طبیعی است؛ ولی بیش از میزان آن سبب فاسد مرغ می‌شود که در این خصوص ورود کرده‌ایم تا خط آبچکان کشتارگاه‌ها تنظیم شود.

*بیشترین درصد تخلف در تعزیرات حکومتی کرمانشاه را نانوایی‌ها به خود اختصاص داده است

وی حجم قابل توجهی از پرونده‌ها را در باب تخلفات نانوایی‌ها اعلام و بیان کرد: پرونده‌های مکرری از تخلفاتی همچون تقلب، کم وزنی و گرانفروشی در این زمینه داریم که تنها با جریمه مختومه نمی‌شود گاها به تعطیلی و پلمپ واحد صنفی هم کشیده می‌شود.

شاهی در بحث موضوع مهم احتکار نیز، گفت: همه فروشندگان و صاحبان کالا باید موجودی خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند، در غیر این صورت با کشف انبار در سوله، منزل، هر جایی جریمه‌های سنگینی اعمال خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه انبار غیرمتعارف کالا، مورد را به شماره تماس ۱۳۵ تعزیرات حکومتی در ساعت اداری و یا ۱۲۴ و همچنین نیروی انتظامی و نظامی اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول