اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

لزوم استفاده بیشتر از نتایج پژوهش‌های مؤسسات پژوهشی

لزوم استفاده بیشتر از نتایج پژوهش‌های مؤسسات پژوهشی در نخستین جلسه هیات اجرایی جذب و کارگروه بررسی صلاحیت عمومی جذب (جاسب) بررسی شد.

لزوم استفاده بیشتر از نتایج پژوهش‌های مؤسسات پژوهشی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نخستین جلسه هیات اجرایی جذب و کارگروه بررسی صلاحیت عمومی جذب (جاسب) با حضور اعضا به میزبانی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد.

 محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم در این نشست گفت: این نکته که چقدر علوم مختلف دانشگاهی در خدمت صنعت، جامعه و انقلاب اسلامی است از جمله چالش‌های آموزش عالی کشور است. وی در ادامه با اشاره به نقش اعضای هیات علمی دانشگاهها در پیشرفت جامعه گفت: از طرفی؛ می‌توان گفت بیکاری دانش آموختگان در کشور دلیلی است بر اینکه صنعت با دانشگاه ارتباط مستحکمی را برقرار نکرده است، لذا از فرمایش حضرت امام (ره) در این خصوص که فرمودند «اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود کشور اصلاح می‌شود» می‌توان به اهمیت و جایگاه دانشگاه پی برد.
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی افزود: در فرآیند جذب اعضای هیات علمی مراکز آموزشی و پژوهشی لازم است این نکات مورد توجه و تصمیم‌گیری اعضاء جلسات بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی قرار گیرد تا با رعایت حق متقاضیان هیأت علمی و حفظ باورهای و ارزشهای انقلاب اسلامی تلاش گردد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن دسته از وظایفی که برعهده ارکان وابسته به مرکز جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه است پیگیری شود.
وی ادامه داد: امیدوارم با ساختار جدیدی که برای مناطق مختلف کشوری و استانی و مؤسسات آموزشی و پژوهشی در نظر گرفته شده این سرعت عمل بیش از پیش اتفاق بیافتد و راهکارهای مؤثر و پیشنهادهای شفاف کیفی و کمی با نظر تشخیصی هیات اجرایی در خلال بررسی‌های صلاحیت عمومی و تخصصی در امر انتخاب فرد اصلح از بین رقبای برتر تدبیر شود.

همچنین در ابتدای این نشست علی باقر طاهری نیا رئیس موسسه ضمن خوش آمد به حاضرین به پیشینه موسسه به عنوان کانون تفکر آموزش عالی اشاره کرد و ادامه داد: موسسه بیش از ۵۵  سال قدمت دارد و دارای هفت گروه پژوهشی فعال است و از روز نخست تاسیس مبادرت به گردآوری و انتشار آمار آموزش عالی نموده است.  در دوره مدیریتی فعلی ضمن توسعه فعالیت های گذشته ماموریت های جدیدی نیز برای موسسه تعریف شده که مهمترین آنها عبارتند از:  کارگروه تلفیق برنامه هفتم توسعه بخش آموزش عالی، تحقیقات و فناوری، تاسیس شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع)، ایجاد مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان، استقرار دبیرخانه مجمع پژوهشگاههای ملی، و استقرار دبیرخانه هیات اجرایی جذب (جاسب)
گفتنی است با ابلاغ صورت گرفته از سوی مرکز جذب اعضای هیات علمی، موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی به عنوان دبیرخانه هیات اجرایی جذب (جاسب) تعیین و فعالیتهای خود را در این زمینه آغاز کرده است.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول