اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در جشنواره اقوام ایران زمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین از ۲۹ آبان‌ ماه لغایت ۳ آذر ماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در جشنواره اقوام ایران زمین

به‌گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد ساوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به برند استان در حوزه فرهنگی و گردشگری تبدیل‌شده است.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این رویداد بزرگ فرهنگی، در سطح مطلوبی برگزار شود؛ از این‌ رو تلاش می‌کنیم امسال نیز با هماهنگی و برنامه‌ریزی با دستگاه‌های اجرایی استان میزبان شایسته‌ای برای اقوام مختلف ایران‌ زمین و همچنین مهمانان داخلی و خارجی این رویداد باشیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل‌گیری هویت و ارزش‌های ملی دارد و با برپایی این‌گونه رویدادهای گردشگری می‌توان فرهنگ، پیشینه و آداب‌ و رسوم غنی اقوام و ملت‌ها را به نسل جدید معرفی کرد. 

ساوری خاطرنشان کرد: شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین از ۲۹ آبان‌ ماه لغایت ۳ آذر ماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ساوری افزود: این دوره از این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌ چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی و… با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌ شده است.


حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سراسر کشور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: از همه استان‌های کشور برای حضور و معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان خود در بخش نمایشگاهی جشنواره دعوت‌ شده است که تاکنون ۲۵۰ هنرمند برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آثاری از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، رشته‌های بومی و اصیل هر استان، مراکز تخصصی، تعاونی‌ها، فروشگاه‌ها، هنرمندان دارای مهر اصالت و نشان ملی، هنرمندان فعال حوزه بسته‌بندی، فروشگاه‌های مجازی، روستاها و شهرهای ملی و جهانی صنایع‌دستی به نمایش درخواهد آمد.


حضور ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در جشنواره اقوام
ساوری تصریح کرد: در حوزه گروه‌های موسیقی و آیینی اقوام نیز حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت. 

وی افزود: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام ایران‌ زمین تاکنون هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه‌ چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: کارگاه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین حضور تأسیسات و جوامع گردشگری از بخش‌های دیگر این رویداد ملی خواهد بود. 

گفتنی است، جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادها و رخدادهای فرهنگی و هنری بزرگ کشور در پانزده دوره باهدف معرفی آداب‌ و رسوم و فرهنگ اقوام ساکن در استان گلستان و سراسر ایران اسلامی، ارائه توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی و موسیقی آیینی استان‌های کشور، معرفی فعالان عرصه گردشگری و رونق صنعت گردشگری، معرفی روستاهای هدف گردشگری، ارائه سوغات اصیل ایرانی، بازی‌های بومی و محلی به میزبانی استان گلستان برگزار شده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول