اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در گلستان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان از آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در گلستان خبر داد.

آغاز طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در گلستان

علی‌رضا منصوری رضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان گفت: طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در استان گلستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: 85 درصد تلفات ناشی از تصادفات در استان گلستان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است و از سال ۱۳۹۱ تا سال گذشته یک هزار و ۷۲۸ نفر راکب و ترک نشین موتورسیکلت بر اثر تصادفات درون شهر و بیرون شهر در استان گلستان جان خود را از دست داده‌اند و در این بازه زمانی ۳۵ هزار و ۷۹۸ نفر از راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت مجروح شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در بسیاری از جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و حتی جرائم جنایی، مجرمان برای ارتکاب به جرم از موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، پلاک مخدوش و حتی موتورسیکلت‌های سرقتی استفاده می‌کنند.

نصیری گفت: در همین راستا و به منظور پیشگیری از وقوع جرائم و سوانح رانندگی، طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف آغاز شده و پلیس با جدیت با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم نصب پلاک و یا نصب پلاک مخدوش، حرکت موتورسیکلت در پیاده‌رو و یا حرکت در مسیر مقابل از مهمترین جرائمی است که بدون هیچگونه اغماضی مورد برخورد پلیس قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با ضرورت تعیین تکلیف خودروهای توقیفی در پارکینگ‌های استان اشاره کرد و گفت: مالکان وسایل نقلیه توقیفی که یک سال از توقیف خودروی آنها گذشته است تا پایان آبان ماه فرصت دارند نسبت به رفع توقیف خودروی خود اقدام کنند.

نصیری بیان کرد: در غیر اینصورت خودروی مربوطه بر اساس قانون و دستورالعمل‌های جاری به مزایده گذاشته خواهد شد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول