اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عقاب طلایی با شاهپرهای بریده در تیمار دامپزشک محیط زیست سرچهان

یک فرد پرنده عقاب طلایی که شاه پرهای آن چیده شده و قادر به پرواز نبود توسط دوست داران محیط زیست بخش توجردی شهرستان سرچهان تحویل محیط زیست این شهرستان شد تا طی هماهنگی با دامپزشک محیط زیست شهرستان و تیمار و رسیدگی به وضعیت این عقاب برای رهایی در طبیعت آماده شود.

عقاب طلایی با شاهپرهای بریده در تیمار دامپزشک محیط زیست سرچهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد رضا میرسلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان با اشاره به اینکه عقاب طلایی از گونه پرندگان شکاری کمیاب در این شهرستان است از اقدام دوستداران محیط زیست قدردانی کرد.

وی افزود: عقاب طلایی در جامعه ما  رو به انقراض است و احتمال از بین رفتن این پرنده‌ی باشکوه بسیار زیاد است از این رو این پرنده در فهرست پرندگان در معرض انقراض سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و نگهداری از این جاندار جریمه‌های سنگینی در پی خواهد داشت. در سال‌های اخیر تعداد این پرندگان رو به کاهشر نهاده است.

میرسلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرچهان اضافه کرد: دوستداران محیط زیست و شهروندان با مشاهده گونه های حیات وحش موضوع را به محیط زیست منطقه گزارش دهند تا طی فرایندی اصولی و کارشناسی نسبت به زنده گیری و رهایی این پرندگان در طبیعت زیر نظر دامپزشک اقدام شود.

وی افزود: شهرستان سرچهان از زیستگاههای اصلی عقاب طلایی است، عقاب طلایی یکی از قویترین و باشکوه‌ترین پرندگان شکاری در قاره‌ی آسیا و اروپا است. تصاویر این گونه‌ی باشکوه که همیشه نشانه شکوه و قدرت در ایران باستان بوده است را در نقش و نگار‌های باستانی ایران می‌توانید ببینید. 

عقاب طلایی به دلیل ظاهر فوق العاده زیبایی که دارد بسیار شکار می‌شود و در ایران از گونه‌های تحت حمایت است که عمدتا در رشته کوه‌های البرز و زاگرس زندگی می‌کند. جالب است بدانید این گونه‌ی شگفت انگیز می‌تواند در حال پرواز تا ۳۲۰ کیلوتر در ساعت سرعت بگیرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول