اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

220 برنامه طی هفته کتاب در گلستان اجرا می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان گفت: حدود ۲۰ برنامه شاخص ستادی و بیش از ۲۰۰ برنامه در سطح شهرستان‌های گلستان ویژه هفته کتاب در سال جاری پیش‌بینی شده است.

220 برنامه طی هفته کتاب در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، آخوند عبدالحی میرزاعلی عصر امروز در نشست خبری سی و یکمین دوره هفته کتاب ایران در استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: حدود ۲۰ برنامه شاخص ستادی و بیش از ۲۰۰ برنامه در سطح شهرستان‌ها ویژه هفته کتاب در سال جاری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه ها عمومی استان گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۴ هزار نفر عضو کتابخانه‌ها استان هستند، گفت: تا به امروز حدود ۱۸۷ مدرسه برای بازدید از کتابخانه و انجام فعالیت‌های کتاب محور اعلام آمادگی کردند.

وی در خصوص برنامه‌های شاخص ستادی کتابخانه‌های عمومی گفت: کارگاه قصه‌گویی، کارگاه کارآفرینی و کسب‌وکار کتاب محور، نشست کتاب‌خوان قشر پرستاران و کودک و نوجوان، طرح اهدای کتاب و بخشودگی جرائم، جشن هفته کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی ملی پدافند غیرعامل ازجمله برنامه‌های ستادی است.

میرزاعلی ادامه داد: همچنین پویش کتاب‌خوان باهمکاری انتقال خون و برنامه بچه‌ها به سمت قله در مناطق سیل‌زده و کم برخوردار و عشایر و نیز طرح کتابت قرآن با همکاری سازمان تبلیغات و امضا تفاهم‌نامه‌های همکاری از دیگر برنامه‌های ستادی ویژه این ایام خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان در ادامه با اشاره به اهدای ۱۱ هزار جلد کتاب (مخاطبان حقوقی و حقیقی)، افزود: با توجه به سیل اخیر در مناطق گالیکش و کلاله، با هدف امیدآفرینی و انگیزه بخشی برنامه اهدای کتاب و رویدادهای مرتبط را پیش‌بینی کرده‌ایم.

همچنین میرزاعلی به احداث کتابخانه در مراوه‌تپه (شماره ۲)، نگین شهر و روستای قره قاشلی بندر ترکمن اشاره کرد و افزود: احداث کتابخانه در مهترکلاته کردکوی، بصیرآباد گمیشان و حاجی قوشان گنبد در حال پیگیری است.

پایان پیام/۸۳۰۲۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول