اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

12 عنوان طرح تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات کردستان تهیه شد

مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: 12 عنوان طرح تحقیقات کاربردی و نیاز اساسی پژوهش برای رفع مشکلات توسعه کردستان توسط دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان تهیه شده است.

12 عنوان طرح تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات کردستان تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آمنه قناعت ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری کردستان که با دستور کار بررسی عناوین طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار و در  راستای توسعه استان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و مراکز پژوهشی استان هم چون دانشگاه‌ها اولویت‌های تحقیقاتی و پژوهشی استان در حوزه‌های مختلف را به دبیرخانه این کارگروه ارسال کردند.

وی افزود: مجموع عناوین پژوهشی ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز پژوهشی استان 146 عنوان بود که 64 عنوان از این تعداد را 15 دستگاه اجرایی و 82 عنوان هم از پنج مرکز دانشگاهی و پژوهشی استان ارسال شده است.

به گفته وی، براساس کاربردی بودن نتایج مطالعات و امکان اجرایی بودن آن، تکراری نبودن طرح و عناوین و پیشنهادات ارسالی جزو وظایف ملی و ذاتی دستگاه اجرایی نباشد، عناوین پژوهشی مورد پالایش قرار گرفت.

مدیر آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: پس از پالایش انجام شده 146 عنوان طرح به 51 عنوان کاهش یافت و در نهایت هم براساس اعتبار موجود از این تعداد هم 12 عنوان طرح اولویت‌دار استان برای اجرا مورد تایید اعضای کارگروه آموزش و پژوهش قرار گرفت.

به گفته وی، این 12 طرح پژوهشی اولویت‌دار استان باید در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شود و سپس به فراخوان گذاشته خواهد شد و آنگاه از بین پروپوزال‌های ارائه شده بهترین و مناسب‌ترین آنها توسط کمیته داوران برای اجرا انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/233/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول