اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

کودکان‌مان را با الگوهایی مانند شهید طهرانی مقدم آشناتر کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید کودکان‌مان را با الگوهایی مانند شهید طهرانی مقدم، شهید همت، شهیدان باکری و ...آشناتر کنیم.

کودکان‌مان را با الگوهایی مانند شهید طهرانی مقدم آشناتر کنیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید حاج حسن طهرانی مقدم و گرامیداشت 70 شهید والامقام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با حضور وزیر آموزش و پرورش، امروز در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: باید کودکانمان را با الگوهایی مانند شهید طهرانی مقدم، شهید همت، شهیدان باکری و ...آشناتر کنیم.

وی ادامه داد: کنگره‌ای که به یاد شهید طهرانی‌مقدم در ایام شهادت آن شهید برگزار می‌شود علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید، یک کنگره علمی است و گونه‌ای از علم را نشان می‌دهد که در انسانی تبلور پیدا کرده که اثر این علم بسیار متفاوت است و شباهتی به سایر علوم عادی و ساده ندارد.

صحرایی اضافه کرد: کار انقلاب اسلامی، پرورش انسان‌های بزرگی است که منبع قدرت می‌شوند؛ شهید طهرانی‌مقدم، گواه این امر است و آنچه که او را موفق کرده، تربیت معنوی او بوده است.

وی به ویژگی‌های دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، اشاره کرد و گفت: تربیت انسان موحد، آشنا به معاد، متعهد به مسؤولیت‌هایش نسبت به خدا، خود، خلق و خلقت، حقیقت‌جو، عدالت‌خواه، صلح‌جو، ایثارگر، وطن‌دوست، مهرورز، جهانی‌اندیش، ولایتمدار، منتظر و تلاشگر برای تحقق حکومت عدل الهی، دارای عزت نفس، خودباور، دانا، توانا، امیدوار، بااراده، مصمم، سختکوش، تلاشگر و نظم‌پذیر، ویژگی‌هایی است که در سند تحول آمده است. تمام این ویژگی‌ها در رفتار شهید طهرانی‌مقدم، متجلی است و این انسان و تربیت او کاری است که نظام تعلیم و تربیت اسلامی می‌خواهد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: شهید طهرانی‌مقدم را در کتاب‌های درسی باید به صورت متفاوت بیاوریم. الان هم داریم اما شوق‌انگیز و جذاب باید بخشی از زندگی این شهدا را نشان دهیم و وظیفه ماست که این شهیدان را از زاویه دیگری نشان دهیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از نمایشگاه علمی و فرهنگی دانشجومعلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بازدید کرد.

گفت‌و‌گوی صمیمی با دانشجومعلمان و نیز مشاهده آخرین دستاوردهای دانشجویی و معلمی از جمله برنامه‌های این دیدار بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول