اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ارائه الگویی فعال از نقش بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: ما در الگوی سوم زنان به دنبال آن هستیم علم، عمل و ایمان را همراه هم کرده و الگویی فعال از بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را به منصه ظهور برسانیم.

ارائه الگویی فعال از نقش بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، انسیه خزعلی ظهر امروز در نخستین نشست بین‌المللی "زنان ایرانی، معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه" یاد زنان مقاوم غزه و شهدای این منطقه را گرامی داشت و افزود: رژیم غاصب صهیونیست امروز با بدترین حملات زنان و کودکان را به شهادت می‌رساند اما در مقابل ظلم هیچ صدایی از سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر بلند نمی‌شود که جای تاسف دارد. 

 وی با بیان اینکه باید درسی که حسین (ع) برای تاریخ به جای گذاشت را با قوت دنبال کنیم گفت: زنان غزه فرزندان خود را با شجاعت به جنگ می‌فرستند و خم به ابرو نمی‌آورند که این فرهنگ ناشی از گفتمان مقا‌ومت اسلام است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: زنان مقاوم ایران اسلامی نیز در زمان انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حریم حرم و امنیت نشان دادند آن گوهری که خداوند در وجود آنها ودیعه قرار داده می‌تواند عزت و اقتدار کشور تضمین کند.

وی مرحومه دباغ را یکی از زنان مبارز و اثرگذار عنوان کرد و گفت: ایشان در جبهه‌های مختلف خوش درخشیده و ضمن اهمیت دادن به خانواده به عنوان نمونه یک زن کامل در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز حضور موثر داشتند.

خزعلی با بیان اینکه زنان و مادران شهدا نیز نشان دادند شهید زندگی کردن کم از شهید شدن ندارد خطاب به دانشجویان گفت: الگوی بعدی در زن یعنی اینکه همه علمی که جمع حاضر می‌آموزید اگر با فرهنگ، ایمان و انسانیت همراه نباشد ارزشی ندارد‌.

وی با بیان اینکه حیات طیبه عامل انسانی است که هدف زندگی و جهت آن را مشخص و به زندگی عزت می‌دهد گفت: ما در الگوی سوم زنان درصدد هستیم علم، عمل و ایمان را همراه هم کنیم و الگویی فعال از بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را به منصه ظهور برسانیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه حرکت مهمی در حوزه ترجمه و آثار مقاومت آغاز شده است خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم در برخی تریبون‌ها حرف‌های دروغین مخابره شود اما نهضت ترجمه می‌تواند به بهترین وجه واقعیت‌ها را انعکاس دهد و همه اینها جریان‌ساز فرهنگ است.

وی با بیان اینکه رهبری می‌فرمایند فرهنگ هوای تنفس است و همان نظر را در مورد زنان دارند گفت: امام خمینی می فرمایند قرآن انسان‌ساز است و زنان نیز انسان‌ساز هستند و این موهبتی است که خداوند به این قشر داده است.

خزعلی با بیان اینکه در غرب خانواده و زن را هدف مطامع خود قرار داده‌اند و آنها را از ارزش‌ها دور می‌کنند گفت: جایگاهی که اسلامی برای زن در نظر گرفته یک حیات طیبه است که خانواده شهدا نمونه‌ای از آن هستند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول