اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عضویت 50 هزار کردستانی در کتابخانه‌های عمومی

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: 50 هزار کردستانی در حال حاضر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت فعال دارند.

عضویت 50 هزار کردستانی در کتابخانه‌های عمومی

معصومه حسنی خونسار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: 54 باب کتابخانه عمومی نهادی و 28 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان فعالیت می‌کنند و در حال حاضر 50 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.
وی افزود: در راستای ترویج و نهادینه‌کردن هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به مدت سه روز از 23،تا 25 آبان ماه در کردستان اجرا می‌شود.
به گفته وی، در طرح عضویت رایگان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه عمومی متبوع خود به عضویت رایگان این نهاد فرهنگی درآیند و به مدت یک سال از خدمات آن بهره‌مند شوند.
به گفته وی، علاوه بر مراجعه حضوری، امکان عضویت به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه «سامان» به آدرس اینترنتی www.samanpl.ir نیز امکان پذیر است و افراد می‌توانند از طریق این سایت کد عضویت رایگان دریافت کنند.

حسنی‌خونسار اضافه کرد: علاقمندان پس از دریافت کد تخفیفی در روزهای 23تا 25 آبان ماه سال‌جاری به مدت یک ماه و تا 24 آذر ماه فرصت دارند با همراه داشتن کدتخفیفی و مدارک شناسایی برای تکمیل فرایند عضویت به کتابخانه مورد نظر خود مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان همچنین به طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: این طرح در طول هفته کتاب و کتابخوانی از 23 لغایت 30 آبان اجرا می شود.

وی افزود: در طرح مذکور، اعضایی که منابع امانی خود را همچنان پس از اتمام تاریخ امانت در اختیار دارند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌ عمومی امانت دهنده از بخشودگی جرایم دیرکرد برخوردار شوند.
اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کردستان

حسنی خونسار همچین به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب اشاره کرد و افزود: پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، نشست با فعالان حوزه کتاب کودک و نوجوان، نشست تخصصی جایگاه نسخ خطی کردی در مطالعات زبان شناسی و حقوق فرهنگی با همکاری دانشگاه کردستان برخی از برنامه‌های شاخص است.

وی با بیان اینکه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آئین رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتاب‌خوانی نهاد برگزار شد، افزود: مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، طرح اهدای خون توسط کارکنان، کتابداران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و همچین مسابقه کتاب‌خوانی و قصه‌گویی با حضور کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه هاست.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه گویی، نشست کتاب‌خوان، جمع‌خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌ها و دیدار کتابدران با مسئولان و امامان جمعه و...را از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی سال‌جاری عنوان کرد.
انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول