اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

موارد غیراستاندارد کمپ‌های ترک اعتیاد گیلان شناسایی شوند

رئیس کل دادگستری گیلان دستور بازرسی اماکن نگهداری از معتادان را به دادستان‌ها و روسای واحدهای قضایی استان شهرستان‌ها صادر کرد و گفت: استانداردهای لازم و رفتارهای خلاف ضابطه توسط مسؤولین کمپ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده قصور، اخطار قضایی مقتضی صادر شود.

موارد غیراستاندارد کمپ‌های ترک اعتیاد گیلان شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هفته گذشته بود که آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود دل مردم گیلان و ایران اسلامی را به درد آورد و در این حادثه تاکنون ۳۶ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند. 

عمق فاجعه در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود به حدی دردناک بود که منجر به دستور رئیس روسای قوای سه‌گانه در خصوص رسیدگی به علت وقوع  این حادثه، کمک به مصدومان و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده در این حادثه که فرزندان خود را از دست داده بودند شد. 

فورا دلایل ایجاد حریق در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود توسط پلیس اطلاعات فراجا بررسی و دلیل آتش‌سوزی در این کمپ، عمدی تشخیص داده شده و فرد متهم ۲۸ ساله که به علت اختلاف شخصی با مدیر کمپ اقدام به آتش زدن آن کرده بود، در حال فرار از گیلان و در شهر رودبار دستگیر شد. 

اگرچه علت آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود عمدی بود، ولی نظارت بر روی عملکرد مراکز ترک اعتیاد بیش از گذشته نیاز است و به همین منظور ظهر امروز جلسه‌ای در دادگستری گیلان و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد. 

رئیس دستگاه قضا در گیلان در این جلسه با اشاره به حادثه تلخ و اندوهبار کمپ لنگرود اظهار کرد: کلیه دادستان‌ها و روسای واحدهای قضایی باید از کمپ‌ها و مراکز نگهداری معتادان بازرسی نمایند و گزارشات خود را به دادگستری کل استان ارسال کنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با با بیان اینکه باید کرامت جامعه هدف در اماکن ترک اعتیاد حفظ شود گفت: استانداردهای لازم و رفتارهای خلاف ضابطه توسط مسؤولین کمپ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده قصور، اخطار قضایی مقتضی صادر شود. 

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، اداره بهزیستی مکلف به نظارت مستمر و بازدید میدانی به صورت دوره‌ای از کمپ‌های ترک اعتیاد بوده و باید در صورت کوتاهی به عنوان ترک فعل، پرونده قضایی برای مسؤولین مربوطه تشکیل شود. 

نیارکی همچین در این جلسه دستور بازرسی اماکن نگهداری از معتادان را به دادستان‌ها و روسای واحدهای قضایی استان شهرستان‌ها صادر کرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول