اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تحقق مصوبه‌های دور نخست سفر رئیس‌ جمهور خواسته اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق کامل مصوبه‌های دور نخست سفر رئیس‌جمهور به استان از خواسته‌های اصلی مردم به‌ شمار می‌رود.

تحقق مصوبه‌های دور نخست سفر رئیس‌ جمهور خواسته اصلی مردم چهارمحال و بختیاری است

به‌گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد غلامعلی حیدری گفت: تحقق کامل مصوبه‌های دور نخست سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری از خواسته‌های اصلی مردم این استان به‌ شمار می‌رود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به موقعیت استراتژیک این استان و قرارگیری آن در مسیر استان‌های فلات مرکزی، افزود: جاده بروجن ـ لردگان ـ خوزستان مسیر این استان‌ها را ۲۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

حیدری تکمیل جاده چهارخطه شهرکرد ـ شلمزار ـ خوزستان را ضروری دانست و یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن چهارمحال و بختیاری این استان را از بن‌بست خارج می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توسعه روستاها به رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کلان‌شهرها کمک‌ می‌کند.

وی گفت: تحقق کامل تعهدهای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی در خصوص مصوبات دور نخست سفر رئیس‌ جمهور به چهارمحال و بختیاری ضروری و در تسریع روند توسعه استان نقش‌آفرین است.

حیدری تخریب و نوسازی مدارس نیازمند بازسازی در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: پراکندگی روستایی در استان فراوان بوده و طرح هادی در بسیاری از آن‌ها اجرا نشده است و روستاهای این استان نقاط حادثه‌خیز زیادی دارد.

وی جبران نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: این استان با برخورداری از ۱۱ درصد منابع آب کشور اما با تنش شدید آبی مواجه است و آب‌رسانی به ۲۰۰ روستای استان با تانکر انجام می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به ضرورت اجرای شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در روستاهای استان اشاره و تصریح کرد: حوزه جهاد کشاورزی در اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اولویت حوزه جهاد کشاورزی برای تسریع در روند توسعه استان، یادآور شد: تجهیز تمامی زمین‌های کشاورزی به آبیاری نوین، صیانت از بلوط به‌ عنوان سرمایه ملی و رونق دامپروری از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار توسعه‌ای استان به‌ شمار می‌رود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول