اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

صدور بیش از 15 هزار کارت ملی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۶۸۹ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر که بخشی از آن تحویل شده و بخشی هم باقی مانده که هنوز صاحبان برای دریافت آن مراجعه نکرده اند.

صدور بیش از 15 هزار کارت ملی در خراسان‌جنوبی

مرتضی امیرآبادی زاده، مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: یکی از دستگاه های مهم در حوزه تصمیم گیری ها برای برنامه ریزی سازمان ثبت احوال است.

وی با اشاره به موضوع صدور کارت هوشمند ملی گفت: خوشبختانه با استقرار دولت سیزدهم و دغدغه ای که وزیر کشور در بحث مطالبه مردمی در این خصوص داشته اند تمام سعی و تلاش انجام گرفت و با توجه به پیگیری های انجام شده بدنه، تراشه و حتی تراشه گذاری کارت که در گذشته در خارج از کشور انجام و وارد کشور می شد در حال حاضر در داخل کشور صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات، چاپ و صدور کارت هوشمند ملی به صورت متمرکز در سازمان ثبت احوال کشور انجام می شود، افزود: در گذشته با توجه به بحث مسائل تحریمی که وجود داشت و مشکلاتی که در خصوص ورود کارت و تراشه داشتیم با دستور ویژه معاون وزیر کشور و شخص وزیر کشور توانستیم از سال 1400 با استفاده از شرکت های دانش بنیان بدنه کارت و تراشه کارت را تولید و تراشه گذاری آن را داخلی سازی کنیم.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: بنابراین بخش مهمی از معوقات کارت هوشمند ملی درکشور و استان رفع شده و تلاش داریم تا چند ماه آینده بتوانیم صف انتظار را به صفر برسانیم.

امیرآبادی زاده بیان داشت: از ابتدای طرح صدور کارت هوشمند ملی از سال ۱۳۹۱ و اجرای آن به صورت فراگیر از سال ۹۳ تاکنون ۶۳۲ هزار کارت هوشمند ملی در استان صادر شده است.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از این کارت ها فعال سازی و تحویل صاحبان شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی متذکر شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۶۸۹ فقره کارت هوشمند ملی در استان صادر که بخشی از آن تحویل شده و بخشی هم باقی مانده که هنوز صاحبان برای دریافت آن مراجعه نکرده اند.

امیرآبادی زاده به دلایل این عدم مراجعه برای تحویل کارت هوشمند ملی اشاره داشت و افزود: از مردم استان خواسته می شود با توجه به اینکه پایان سال بحث انتخابات وجود دارد و یکی از مدارکی که فرد رأی دهنده برای احراز هویتش مطالبه می شود، کارت هوشمند ملی بوده بنابراین اگر کارت آنها صادر شده و پیامک برای آن ها ارسال شده به طور حتم برای دریافت کارت خود به محل ثبت نام خود مراجعه کنند.

وی گفت: البته علت های مختلفی می تواند داشته باشد که کارت ها انباشته شده و افراد برای تحویل آن مراجعه نمی کنند، گاهی اوقات زمان ثبت نام، فردی که ثبت نام کرده شماره همراهی را ثبت کرده که متعلق به خودش نبوده و یا نامعتبرو غیرفعال است ولی تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی مردم از طریق رسانه و جراید انجام داده ایم و اکنون هم تأکید بر این است که به طور حتم مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه باید تأکید کنیم که شماره پیگیری هایی که زمان ثبت نام به افراد داده شده برای کسانی که کارت صادر شده غیرفعال خواهد شد و در دستگاه هایی که به صورت برخط از این افراد احراز هویت می کنند نظیر بانک ها دیگر احراز هویت آنها انجام نخواهد شد، افزود: بنابراین به طور حتم باید این افراد کارت داشته باشند تا کارشان به نتیجه برسد.

امیرآبادی زاده با اشاره به اینکه دو طریق برای استعلام های غیرحضوری برای صاحبان و شهروندان که برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند وجود دارد، بیان کرد: این افراد می توانند با شماره گیری ستاره ۴ ستاره ۶۰۹۰ مربع وارد سامانه شده و وضعیت کارت هوشمند خود را پیگیری کنند و روش دیگر اینکه ورود از طریق سامانه ncr.ir  بوده که در آنجا وضعیت کارت هوشمند خود را می توانند پیگیری کنند.

این مقام مسوول گفت: علت اینکه پیامک برای برخی از افراد که ثبت نام کرده هنوز نرفته یا کارت در نوبت چاپ بوده و یا احتمال دارد خطاهای پیامکی وجود داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول