اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

محمدی: با کشور‌های دوست و همسایه تعاملات علمی ایجاد می‌کنیم

رئیس دانشگاه آزاد استان تهران در همایش «ائتلاف جهانی علیه آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی» از ایجاد تعاملات علمی با کشور‌های دوست و هم‌سو خبر داد.

محمدی: با کشور‌های دوست و همسایه تعاملات علمی ایجاد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جواد محمدی رئیس دانشگاه آزاد استاد تهران در همایش «ائتلاف جهانی علیه آپارتاید علمی، صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی»گفت: در دین ما بر نشر علم و زکات علم آموزی تاکید شده و قوانین و ضوابط ما و چشم انداز ۱۴۰۴ موضوعاتی است که به صورت جدی به آن پرداخته شده و جزء افتخارات ایران است که با کشور دوست و هم سو تعاملات ایجاد کند.

وی افزود: تعاملات کمک به ایجاد شبکه نخبگان و دیپلماسی علمی می‌کند و یکی از روش های نزدیکی دیپلماسی علمی و فرهنگی است. الهام بخشی که در چشم انداز ۱۴۰۴ ذکر شده یکی از جنبه‌های دیپلماسی علمی است که می‌تواند در راستای تحقق دیپلماسی نخبگانی باشد و یک هم افزایی را برای کشورهای دوست و هم سو ایجاد می‌کند.

محمدی ادامه داد: تحریم ها برای تعداد زیادی از کشورهای دوست و همسو وجود دارد و فقط برای ما نیست و این جبهه متحد می‌تواند به رفع نیاز‌های کشور کمک کند.

وی افزود: هر جامعه‌ای که به علم‌ دسترسی پیدا کند قوی می‌شود و هر کشور که نتواند علم خود را تقویت کند، کشورهای دیگر بر او مسلط می‌شوند.

محمدی گفت: اگر این توان در کشورهای اسلام هم افزا شود باعث قدرت می‌شود و از تفرقه بین ملت‌ها جلوگیری می‌کند و اگر بتوانیم در راستای نزدیک شدن از دیپلماسی علمی استفاده کنیم، می‌توانیم بر خلاف مسیری که دشمنان می‌روند حرکت کنیم و ملت ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

وی افزود: این مسأله امید را به دیگر کشور‌ها می‌دهد که با وجود تحریم می توان قوی شد، ما می‌توانیم کشور‌های دوست را همراه کنیم و این هماهنگی قدرتی را ایجاد کند تا دنیا را به خودش خیره کند تا آثار و برکات آن دنیا و کشور‌های دوست را متاثر کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول