اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کنسرسیوم‌های اشتغال در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم، کنسرسیوم اشتغال را تا همه استان‌های کشور ادامه دهیم.

کنسرسیوم‌های اشتغال در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عرفان خسرویان صبح امروز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه در آیین راه‌اندازی نخستین کنسرسیوم اشتغال و فنی و حرفه‌ای کشور در دانشگاه شهید چمران کرمان اظهار داشت: امروز روز پرافتخاری برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای‌ست و استقبال صنایع بزرگ برای تامین نیروهای مورد نیاز از طریق این کنسرسویم بسیار خوب است.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها از نسل یک تا نسل چهار تکامل داشته‌اند و هرچند در گذشته صرفا به مسائل تحقیقاتی و پژوهش می‌پرداخته‌اند، اما امروز در یک همکاری بسیار نزدیک با اکوسیستم صنعتی و اقتصادی کار می‌کنند.

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهمترین سرمایه سازمان را سرمایه انسانی می‌دانند، ادامه داد: همه کشورهایی که در یک رقابت چالش‌پذیر پیشرفت و توسعه در یک منطقه جغرافیایی حضور دارند، تلاش می‌کنند، حوزه‌های فناوری و نوآوری را توسعه دهند.

خسرویان ابراز داشت: توسعه منابع انسانی یکی از ارکان توسعه فناوری و نوآوری‌ست و گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد جمعیت جوان دنیا از ۲۰ تا ۳۵ سالگی که در سنین کار هست متعلق به آسیا و آفریقاست و قطعا کشورهایی که برنامه توسعه اقتصادی دارند برای نیروی کار برنامه‌ریزی می‌کنند. 

وی ادامه داد: اگر نیروی کار جوان در کشوری باشد و بیکاری هم باشد قطعا سیاست‌ها تداخل دارد و به‌درستی طراحی نشده است، در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم تلاش بر این شد، پیوست شغلی برای تک‌تک رشته‌های درسی تدوین شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: کنسرسیوم‌های اشتغال را برای این سیاست طراحی کردیم تا در ارتباط نزدیک با صاحبان صنایع و مشاغل نیازهای آنها تا ۵ سال آینده را برآورد کرده و به‌تناسب آن امکانات و برنامه‌های دانشگاه را برنامه‌ریزی کنند که چه رشته‌هایی و چه زیرساخت‌هایی را فراهم می‌کنیم و چه هیئت علمی برای کدام رشته‌ها جذب می‌کنیم.

خسرویان ابراز داشت: اگر در کرمان که قطب معدنی و صنعتی‌ست و صنعتی شدن بیش از پیش آن استارت خورده است باید رشته‌هایی که جهش صنعتی را در استان تقویت می‌کند به‌تناسب کارخانه‌های معدنی و صنعتی و سایر صنایع استان این نقشه راه را برای دانشگاه تدوین کنیم.

وی افزود: تیمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بحث کنسرسیوم اشتغال را در ارتباط نزدیک با ذی‌نفعان و صنایع دنبال می‌کنند و بیش از ۹ هزار دانش‌آموخته فنی و حرفه‌ای آینده روشنی در صنعت استان کرمان خواهند داشت.

خسرویان بیان داشت: هدف‌گذاری کرده‌ایم، کنسرسیوم اشتغال را تا همه استان‌های کشور ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: هرچند وضعیت همه استان‌ها مثل هم نیست اما منابع انسانی در استان‌ها  فراهم است، البته زیرساخت‌های صنایع بزرگ و کارخانجات فراهم نیست، این کارخانه‌ها ملی هستند و اگر بدانیم نیاز استان کرمان در استان تامین نمی‌شود، نیروهای کار مورد نیاز را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: صنایع با نگاه راهبردی و استراتژیک از برنامه کنسرسیوم اشتغال دانشگاه شهید چمران کرمان استقبال کردند و از بقیه صنایع دعوت می‌کنم به این کنسرسیوم ملحق شوند تا نیروی راهبری خود را برای آینده صنعت و کسب و کار خود فراهم کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول