اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تلاش برای رفع مشکل آب شرب مناطق سیل زده گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از آغاز عملیات لایروبی چشمه آقسو که توسط سیلاب تخریب شده است، خبر داد.

تلاش برای رفع مشکل آب شرب مناطق سیل زده گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل رحیمی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: لایروبی چشمه آقسو که توسط سیلاب تخریب شده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان  افزود: در گذشته این چشمه با ۸۰ لیتر بر ثانیه آبدهی علاوه بر تأمین آب شرب بخشی از مردم شهر کلاله، آب شرب حدود پنج هزار نفر جمعیت دو روستای قوجمز و اجن یلی را نیز تأمین می‌کرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده ناشی از سیلاب و گل‌آلود شدن شدید چشمه، هم اکنون آب شرب مردم با اعزام تانکرهای آبرسانی تأمین می‌شود.

رحیمی ادامه داد: همه تلاش ما با به‌کارگیری قایق، دستگاه‌های لجن‌کش و بهره‌مندی از نیروهای مردمی این دو روستا در جمع‌آوری شاخ‌وبرگ درختان بر این است تا بتوانیم طی ۲۴ ساعت آینده، ابتدا آب برای شستشو و سپس آب شرب مردم این روستاها را تأمین کنیم.

گفتنی است چشمه آقسو که در دل جنگلی به همین نام در حدود ۶ کیلومتری شرق کلاله قرار گرفته در گذشته ۳۰۰ لیتر بر ثانیه آب‌دهی داشت و علاوه بر تأمین آب شرب مردم، مازاد بر مصرف مردم را هم در رودخانه آقسو جاری می‌کرد.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول