اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آغاز مرمت مناطق سیل‌زده گلستان با رمز یا زینب(س)

استاندار گلستان گفت: طی چند روز آینده تمامی راه‌های مواصلاتی، راه‌های بین مزارع باید مرمت شده و گل و لای موجود از تمامی خانه‌های روستایی به طور کامل تخلیه شود و در امر امدادرسانی هیچ کوتاهی را نمی‌پذیرم و از فردا بازسازی و مرمت مناطق سیل‌زده استان با رمز یا زینب(س) آغاز شود.

آغاز مرمت مناطق سیل‌زده گلستان با رمز یا زینب(س)

به گزارش خبرگزاری فارس از گالیکش، علی‌محمد زنگانه شامگاه شنبه در جلسه مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های گالیکش، گنبدکاووس و کلاله با حضوربا محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات شهرستان‌های شرقی گلستان ایجاد مرکز مدیریت بحران برای شرق استان یک موضوع بسیار واجب است.

وی ادامه داد: در کمترین زمان ممکن طی روزهای پیش رو تمامی راه‌های مواصلاتی استان باید مرمت و شرایط تردد برای مردم فراهم شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل کشت محصولات کشاورزی قرار داریم سازمان جهاد کشاورزی با همکاری تمامی دستگاه‌ها نسبت به مرمت جاده‌های بین مزارع با سرعت اقدام کند و نباید در هیچ یک از شهرهای آسیب دیده از سیل مشکل کشت محصول داشته باشیم.

زنگانه با اشاره به آغاز عملیات بازسازی و مرمت مناطق سیل‌زده استان گلستان با رمز یا زینب(س)، تاکید کرد: اینکه گل و لای در خانه‌های روستایی باشد به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و هیچ کوتاهی را نمی‌پذیرم.

استاندار گلستان گفت: سیلاب اخیر ۶۸۰ میلیارد تومان به استان گلستان خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به مصوبه ۶۰ میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان در حوزه راهداری و حمل و نقل گفت: در این سفر مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیز امکانات و تجهیزات موردنیاز مصوبه شد که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته‌ است و انتظار می‌رود مابقی آن امسال تخصیص پیدا کند و سازمان مدیریت بحران کشور در صورت امکان تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز ماشین‌ آلات و امکانات لازم در زمان وقوع سیل به این استان کمک کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه احداث کانال عرضی در اراضی شیبدار یکی از مصوبات مهم این جلسه است ابراز کرد: به علت عدم احداث کانال عرضی در اراضی شیبدار در پنج سال اخیر شاهد وقوع سیل و سیلاب‌ها در بالادست و این اراضی هستیم و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محوریت بنیاد مسکن موظف هستند ضمن احداث کانال عرضی هرگونه شخم زدن در این اراضی را ممنوع کرده و طرح‌های خاک‌ورزی را در این اراضی اجرا کنند.

وی گفت: این طرح بصورت پایلوت در روستای «اجن قره‌خوجه» برای ترغیب و تشویق مردم برای احداث باغات مثمر  ظرف دو ماه آینده اجرا می‌شود.

زنگانه گفت: بنیاد مسکن موظف است از استانداردهای خود در ساخت‌ و سازها صیانت کند و هر دهیاری که در برابر ساخت‌ و ساز غیرمجاز، دست‌ درازی به اراضی طبیعی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی در روستا سکوت کند، بلافاصله عزل خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کلاله در سال‌های گذشته خاطرنشان‌کرد: در سال‌های گذشته به علت ترک فعل مدیران قبلی، کانال‌های انتقال آب را پر کرده و بر روی آن ساخت‌ و ساز انجام دادند و امروز شاهد چنین حوادث و اتفاقاتی هستیم‌.

استاندار گلستان بیان کرد: فرمانداران در اسرع وقت نسبت به ترک فعل مدیران سابق به عنوان مدعی‌العموم در دادستانی پرونده شکایت تنظیم کنند.

زنگانه با اشاره به اجرای طرح خوب شهید لولایی بیان کرد: با توجه به تجربه‌های خوب در لایروبی رودخانه‌ها در طرح شهید لولایی پیشنهاد می‌شود این ایده خلاقانه با اولویت شرق گلستان، به دلیل وقوع سیل و با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس‌جمهور اجرا شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول