اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  فرهنگی

رشته شعر به جایزه جهانی اربعین اضافه شد

حجت‌الاسلام‌ ,والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری دبیر دائمی رویداد جایزه جهانی اربعین، این رویداد را فراتر از یک رویداد هنری و ادبی دانست که به سمت حقوق بشر واقعی و حقایقی از راهپیمایی اربعین می‌رود.

رشته شعر به جایزه جهانی اربعین اضافه شد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری دبیر دائمی رویداد جایزه جهانی اربعین درباره نهمین دوره جایزه جهانی اربعین با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا به گفت‌وگو پرداخت.

حسینی از اضافه شدن رشته شعر در سه زبان فارسی،‌ عربی و انگلیسی به ۵ رشته دیگر این جایزه جهانی خبرداد و گفت:‌ عکس به عنوان رشته نخست این رویداد در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای آماده دریافت آثار شرکت‌کنندگان است؛ حتی افراد می‌توانند با تلفن همراه خود تصاویری که در پیاده‌روی اربعین ثبت کردند را به دبیرخانه ارسال کنند. رشته دیگر، فیلم است که به دو دسته فیلم کوتاه و مستند تقسیم می‌شود. افراد در این رشته نیز می‌توانند با کمترین آشنایی با امکانات و ابزار، ویدئوهایی را که ثبت و ضبط کردند، ارسال کنند.

وی درباره دو رشته مکتوب این رویداد جهانی عنوان کرد: رشته کتاب و اربعین پژوهی یک کار نخبگانی و مهم است؛‌ شاید رشته‌های دیگر مانند این بخش، فضای علمی را نداشته باشند. رشته دیگر دلنوشته و خاطره است که دایره وسیعی دارد و نزدیک به هزار دلنوشته به صورت مکتوب به دبیرخانه ارسال شده است. محتوای برخی از آثار به این دلیل که نویسنده با حالتی معنوی و خالصانه، احساساتش را پیوست نامه ارسال کرده است، برای من بسیار جالب بودند.

دبیر دائمی رویداد جایزه جهانی به ارسال آثار از ۱۷ کشور بین‌المللی اشاره کرد و گفت: رشته آخر این رویداد، بخش فعالان فضای مجازی است که هر فرد با اندک ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند در این فضا تریبون‌ داشته باشد. این افراد کارهایی که در اربعین انجام می‌شود را خلاقانه با دیگران به اشتراک می‌گذارند. جالب است بدانید برخی از افرادی که در راهپیمایی اربعین شرکت و یا آن را تبلیغ کردند؛ اصلا مسلمان نیستند. ما این افراد را شناسایی و برای شرکت در این رویداد از آنان دعوت کردیم؛ برای مثال از کشور ترکیه و استرالیا فعال فضای مجازی داریم که صفحه‌ای را برای رویداد اربعین ایجاد کردند.

حسینی جایزه جهانی اربعین را فراتر از یک رویداد هنری و ادبی دانست و خاطرنشان کرد: ما در این رویداد به نشر معارف امام حسین(ع) فکر می‌کنیم و به این بهانه کسانی که آزادی خواه و حقیقت‌جو هستند را به سمت حقوق بشر واقعی که وحیانی و مغز و حقیقت اربعین است می‌بریم که این امر به کمک اصحاب رسانه میسر می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول