اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رسانه‌های عبری: شرکت‌های ساخت‌‌وساز و بیمه اسرائیل در نتیجه جنگ فلج شدند

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، عملیات هفتم اکتبر فلسطینی‌ها و جنگ غزه همه فعالیت‎‌های ساخت و ساز در اسرائیل را متوقف کرده و شرکت‌های بیمه هم در حال پرداخت هزینه‌های سنگین برای جبران خسارات هستند.

رسانه‌های عبری: شرکت‌های ساخت‌‌وساز و بیمه اسرائیل در نتیجه جنگ  فلج شدند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بخش ساخت و ساز و املاک در سرزمین‌های اشغالی در نتیجه جنگ غزه کاملا فلج شده بخصوص که مجوزهای کار برای فلسطینیان کرانه باختری و نوار غزه  در اسرائیل نیز تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و این امر خسارات هنگفتی را به شرکت‌های ساختمانی و املاک وارد کرد.

این در حالی است که شرکت‌های بیمه در سرزمین‌های اشغالی هم از آسیب وارد آمده به وسایل نقلیه، اموال خصوصی و پرداخت غرامت به منافع تجاری کوچک و متوسط در نتیجه جنگ غزه، هزینه‌های سنگینی را برای پرداخت غرامت متحمل شدند.

بر اساس داده‌های اتحادیه موسوم به «پیمانکاران سازندگان کشور» رژیم صهیونیستی، ۱۶۸ هزار واحد مسکونی در دست ساخت و پروژه های زیربنایی دیگری در اسرائیل وجود دارد و حجم سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز  در سال گذشته ۲۳۲.۲ میلیارد شکل (۶۰ میلیارد دلار)  بوده که معادل ۱۳.۶ درصد تولید ناخالص داخلی است.

 

* هراس از فروپاشی شرکت‌های املاک و ساخت و ساز

بر اساس گزارش وب سایت مارکر، ضمیمه اقتصادی روزنامه هاآرتص، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی  فلسطینی‌ها که در هفتم اکتبرآغاز شد، شرکت‌های ساختمانی و املاک در جنوب اسرائیل دچار وقفه در کار شدند  بخصوص که با توقف کار در کارگاه‌های ساختمانی و عدم انعقاد معاملات جدید فروش آپارتمان های مسکونی ترس از فروپاشی شرکت‌های املاک و بر باد رفتن پول خریداران آپارتمان‌ها بیشتر شده است.

این روزنامه به نقل از ریچل راث، مدیر بخش تجزیه و تحلیل در شرکت ساختمانی  Dunn & Bradstreet، گفت: قبل از جنگ، کارهای ساختمانی زیادی در منطقه جنوبی اسرائیل شامل سدیروت، عسقلان، اوفاکیم و ناتیفوت وجود داشت که اخیرا هدف حملات سخت فلسطینی‌ها قرار گرفت، در حالی که در این شهرک ها طی چهار سال گذشته بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است .

 وی افزود که جنگ همه فعالیت‌های ساختمانی را در اسرائیل متوقف کرد و بازار املاک و کارگاه‌های ساختمانی فلج شد.

به گفته راث، مردم در اسرائیل در حال حاضر مشغول مسائل جنگی هستند و  وضعیت بی اعتمادی نسبت به  آنها شدت گرفته بنابراین تقاضایی برای خرید آپارتمان وجود ندارد.

رائول سارجو، رئیس اتحادیه پیمانکاران سازندگان کشور در اسرائیل نیز ترس خود را از فروپاشی همه جانبه شرکت های ساختمانی و املاک در اسرائیل که ۹۰ هزار کارگر فلسطینی برای آنها کار می‌کنند، ابراز و تاکید کرد که بسیاری از شرکت‌های ساختمانی در وضعیت اسفناک بی پولی هستند و بخش ساخت و ساز دچار بحران شده است.

* فلج شدن بخش ساخت و ساز با خروج 3784 کارگر خارجی و اخراج 20 هزار کارگر فلسطینی

کابینه رژیم صهیونیستی در تلاش برای خروج از وضعیت فلجی که بخش ساخت و ساز و املاک و مستغلات را تحت تاثیر قرار داده است، در حال بررسی طرحی برای جذب حدود ۲۰ هزار کارگر خارجی است، آن هم در شرایطی که با اخراج کارگران فلسطینی این بخش با کمبود شدید نیرو مواجه است.

تلاش کابینه اسرائیل برای جذب کارگران خارجی در حالی است که وزارت امور داخلی این رژیم با چنین طرحی مخالف است . ایال سیسو، مدیر کل اداره جمعیت، مهاجرت و گذرگاه‌های مرزی در این وزارتخانه، توضیح داد که از آغاز جنگ غزه، ۳۷۸۴ نفر کارگر خارجی فعال در امور ساختمانی اسرائیل را ترک کردند علاوه بر ۲۰ هزار کارگر فلسطینی که دارای مجوز هستند، اجازه ورود آنها به اسرائیل داده نشد.

* هزینه جبران خسارت شرکت‌های بیمه

روزنامه اقتصادی اسرائیل «کالکالیست» به نقل از مقامات مسئول در وزارت دارایی این رژیم گزارش داد، با ورود جنگ به ماه دوم خود، هزینه‌های جبران خسارات جنگ در حال افزایش است  و طرف‌هایی مسئول در وزارت دارایی اسرائیل اعلام کردند که صندوق غرامت ویژه شروع به  پردخت این هزینه‌ها کرده که حدودا ۱۸ میلیارد شکل (۴.۶ میلیارد دلار) تخمین زده شد.

 

در مورد خسارات وارد شده به شرکت‌های بیمه طبق برآورد شرکت‌های بیمه، پیش بینی می‌شود که تعداد خودروهای غیرنظامی آسیب دیده از آغاز جنگ تاکنون از ۱۰ هزار خودرو فراتر رفته باشد و تخمین زده می‌شود که خسارت وارده به شرکت‌های بیمه و سازمان مالیات بر دارایی این وسایل نقلیه ممکن است بیش از ۴۰۰ میلیون شیل (بیش از ۱۰۰ میلیون دلار) باشد. این صرف نظر از خسارت وارد آمده بر هزاران خودرویی است که در عملیات طوفان الاقصی مقاومت در هفتم اکتبر آسیب دیدند که هنوز در این خصوص آماری ثبت نشده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول