اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رؤسای جمهور سوریه و عراق در عربستان دیدار کردند

بشار اسد و عبداللطیف الرشید، رؤسای جمهور سوریه و عراق طی دیدار دو جانبه در پایتخت عربستان سعودی، بر لزوم توقف حملات صهیونیست‌ها در غزه تأکید کردند.

رؤسای جمهور سوریه و عراق در عربستان دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و «عبداللطیف الرشید» رئیس‌جمهور عراق، بعد ازظهر امروز (۲۰ آبان) در ریاض، پایتخت عربستان سعودی با یکدیگر دیدار کردند.

به نوشته المیادین، دو طرف که برای حضور در نشست سران عربی-اسلامی برای بررسی جنگ غزه در ریاض حضور یافته‌اند، طی دیدار کوتاهی با یکدیگر به گفت‌و‌گو نشسته و صمن محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و حمله به غیرنظامیان، بر لزوم توقف حملات تأکید کردند.

رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار گفت: «آن‌چه که ماشین کشتار اسرائیل را تقویت می‌کند، همراهی غربی‌هاست که هرگونه جنایت و ویرانی در غزه را توجیه می‌کنند».

او افزود: «غصب حق فلسطینیان بر سرزمین و کشورشان توسط رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های سوریه و لبنان عامل اصلی و دائمی همه مشکلات منطقه است».

«عبداللطیف الرشید» رئیس‌جمهور عراق نیز حملات رژیم اسرائیل در غزه را «نشل‌کشی» توصیف کرد و گفت که باید حقوق قانونی مردم فلسطین تضمین شود.

روسای جمهور دو کشور همچنین روابط دوجانبه میان خود را مورد بررسی قرار دادند و توافق کردند که تمام تلاش خود را برای توسعه این روابط در همه زمینه‌ها به گونه‌ای انجام دهند که پاسخگوی خواسته‌ها و منافع دو کشور باشد.

نشست فوق‌العاده سران کشورهای عربی و اسلامی امروز در ریاض پایتخت عربستان سعودی با هدف بررسی جنگ در غزه آغاز به کار می‌کند. در این نشست «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران نیز حضور دارد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول