اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۵۲ هزار دانش‌آموز همدانی از طرح مکمل‌یاری برخوردار شدند

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: دانش‌آموزان همدانی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم، مشمول طرح مکمل یاری ویتامین D3 و آهن قرار گرفتند.

۵۲ هزار دانش‌آموز همدانی از طرح مکمل‌یاری برخوردار شدند

پروانه ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ۵۲ هزار دانش‌آموز همدانی از طرح مکمل یاری برخوردار شدند اظهار کرد: همزمان با کل کشور، طرح مکمل یاری ویتامین D3 و آهن در مدارس همدان از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا خرداد سال بعد استمرار دارد.

 وی بیان کرد: این طرح به منظور تامین دو ماده مغذی مورد نیاز بدن دانش‌آموزان در ۲۴۸ مدرسه دوره متوسطه زیر پوشش نواحی یک و دو همدان و قهاوند اجرا می‌شود.

مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت همدان خاطرنشان کرد: قرص آهن در مدارس دخترانه با دستور مصرف هفته‌ای یک عدد به مدت چهار ماه و ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی در مدارس دخترانه و پسرانه برای مصرف ماهی یک عدد توزیع شده است.

وی در خصوص اهمیت اجرای این طرح، به نقش آهن و ویتامین D در حفظ سلامتی افراد اشاره کرد و گفت: این ویتامین به جذب کلسیم و فسفر از روده کمک کرده و موجب به کارگیری این مواد معدنی در ساختمان استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

وی بهترین منبع ویتامین D را نور مستقیم آفتاب برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شیوع بالای کمبود این ویتامین مصرف مکمل آن در برخی گروه‌های سنی از جمله نوجوانان ضرورت دارد‌.

 ابراهیمی یادآور شد: آهن نیز یک ریزمغذی ضروری برای ساخت گلبول‌های قرمز خون است که در صورت کمبود ذخائر بدن، کم‌خونی فقر آهن بروز می‌کند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول