اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

باغ‌های یزد شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از آغاز طرح تهیه شناسنامه باغ‌های سطح شهر در راستای اجرای ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها خبر داد.

باغ‌های یزد شناسنامه‌دار می‌شوند

محمدحسن منصوری زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به این‌که هدف از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات سطح شهر، را شناسایی باغات به منظور جلوگیری از تخریب آن‌ها دانست و اظهار کرد:‌ این فرایند پس از شناسایی باغ‌ها با استفاده تصاویر هوایی، کد نوسازی استخراج شده و پلاک کوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود:‌ عملیات آمار برداری طبق فرم تهیه شده با حکم قضایی انجام و پس از بررسی فرم‌های تکمیلی توسط واحدهای مربوطه، موارد جهت اقدامات بعدی به سازمان فاوا ارسال می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تصریح کرد: تاکنون در سطح شهر یزد بیش از ۴۰۰ باغ شناسایی و پلاک کوبی شده است که تهیه شناسنامه آنها نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

منصوری‌زاده تاکید کرد:‌ با توجه به کویری بودن شهر یزد ضرورت دارد به فضای سبز و حفظ باغ های موجود توجه بیشتری شود.

وی از تشکیل کارگروه صیانت از باغ‌ها در راستای حفظ و صیانت از باغ‌های سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون، شهرداری موظف است برای باغ ها شناسنامه تهیه کند تا تعداد باغ ها و نوع گونه‌های درختان موجود در آن مشخص باشد؛ ضمن این که با وجود شناسنامه برای باغ ها می‌توان، تخریب کنندگان آنها را مشخص و برخورد قانونی کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد:‌ تخریب باغ ها و مزارع کشاورزی و ساخت آپارتمان، واقعیت تلخی است که نتیجه آن از بین رفتن فضای سبز و باغ‌های حاصل خیز سرسبز یکی پس از دیگری است.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول