اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید رئیس جمهور تاجیکستان بر گسترش همکاریهای ترانزیتی منطقه

رئیس جمهور تاجیکستان از عزم این کشور جهت توسعه ارتباطات تزانزیتی درون منطقه‌ای و بین‌منطقه‌ای خبر داد.

تاکید رئیس جمهور تاجیکستان بر گسترش همکاریهای ترانزیتی  منطقه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی در تاشکند شرکت و سخنرانی کرد.

وی در سخنانی با اشاره به روندهای مثبت در اقتصاد جهانی با تاکید گفت که مجموع تولید ناخالص داخلی اکو از مرز 2 تریلیون دلار گذشته و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور تاجیکستان خاطرنشان کرد که با وجود این روندهای مثبت، بخش قابل توجهی از پتانسیل تعامل اقتصادی بین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی همچنان دست نخورده باقی مانده است.

وی در این زمینه ابتکارات متعددی از جمله افزایش همکاری در بخش‌های مختلف اقتصاد، افزایش تولید محصولات رقابتی، تقویت ارتباطات حمل‌ونقل درون منطقه‌ای و بین‌منطقه‌ای و توسعه اقتصاد سبز با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را پیشنهاد کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان همچنین به ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل در منطقه اکو اشاره و عزم کشورش برای کمک به توسعه این بخش در مسیر شرق-غرب، آسیای مرکزی-جنوب آسیا ابراز و خواستار انجام تحلیل جامع وضعیت و چشم‌انداز همکاری در تمامی زمینه‌های مورد علاقه طرفین شد.

وی در پایان سخنرانی خود آذربایجان را به مناسبت تکمیل موفق ریاست در اکو تبریک گفت و به جمهوری اسلامی ایران که ریاست سازمان همکاری اقتصادی را بر عهده گرفت، آرزوی موفقیت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول