اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مقاومت، افسانه بازدارندگی رژیم صهیونسیتی را شکست

امام جمعه نایین گفت: اینکه مقاومت، افسانه بازدارندگی رژیم صهیونسیتی را شکست و هویت طوفان الاقصی فلسطینی ماند از اهداف مهم مقاومت بود که به آن رسیدند.

مقاومت، افسانه بازدارندگی رژیم صهیونسیتی را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در خطبه‌های نمازجمعه ظهر امروز با اشاره به اینکه در سرخط وقایع مهم، بحث جنگ غزه و جبهه مقاومت است، اظهار کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است و این موضوع در سخنرانی دبیر کل حکیم و شجاع حزب الله مورد توجه و تأکید قرار گرفت که ایشان در سخنان خود، هشدار صریحی به رژیم سفاک و خونریز و اشغالگر صهیونیستی مخابره کرد.

وی افزود: این پیام که توان مقاومت گستره‌تر از حد تصور شما است، قدرت میدانی اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصر به فرد و برهم زننده تعادل و محاسبات دشمن شده است و جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و همچنین اینکه جبهه مقاومت یقین دارد به نصرت الهی که پیروز این میدان فلسطین خواهد بود، از هشدارهای سید حسن نصرالله در سخنرانی خود خطاب به رژیم صهیونسیتی بود.

مطهرخو تصریح کرد: اینکه مقاومت، افسانه بازدارندگی رژیم صهیونسیتی را شکست و هویت طوفان الاقصی فلسطینی ماند از اهداف مهم مقاومت بود که به آن رسیدند.

امام جمعه نایین خاطرنشان کرد: پس از راهبرد مقاومت در سرد کردن جنگ و تثبیت موفقیتش، آنان راهبرد هدف قرار دادن ستون اقتصادی اشغالگران و بستن راه صدور نفت به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی که مقام معظم رهبری آن را خواسته بودند، دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: دنیای غرب که تا کنون در سکوت خبری، خبر از جنایات رژیم صهیونسیتی و حمایت آمریکا نداشت امروز بیدار و آگاه شده است و به فضل الهی روزهای سخت و دشوار اما سرشار از پیروزی در پیش است.

جوان امروز باید از قضایای مختلف تحلیل داشته باشد

مطهرخو با اشاره به توصیه مهم مقام معظم رهبری به نوجوانان و جوانان در سخنرانی ۱۰ آبان به مناسب روز دانش آموز، بیان کرد: ایشان در این سخنرانی فرمودند که جوان امروز باید از قضایای مختلف تحلیل داشته باشد و صرف احساسات کافی نیست بلکه باید از قضایای گوناگونی که در دهه شصت اتاق افتاد، از واگرایی‌هایی دهه هفتاد و از حوادث گوناگون در دهه هشتاد و نود آگاهی و تحلیل داشته باشد.

امام جمعه نایین تصریح کرد: باید سیری در وقایع و تحولات دهه هفتاد شمسی داشته باشیم تا به خوبی متوجه شویم که چرا مقام معظم رهبری از اصطلاح واگرایی به معنای حرکت در جهت خلاف و انحراف و جداشدن، برای این دهه استفاده کرده‌اند.

وی گفت: نمادینه شدن اقتصاد سرمایه داری و لیبرالی که حاصلش دوری از عدالت شد، ایجاد گفتمان مانور تجمل و نهادینه شدن اشرافی‌گری در بسیاری از مسؤولان کشور در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی که ساده زیستی و قناعت بود، بروز و ظهور دو جریان لیبرال و شبه سکولار کارگزاران و اصلاحات در عرصه سیاسی کشور و شروع پدیده‌های اسف بار فسادهای کلان اقتصادی و مالی، وقایعی است که در این دهه سیر انقلاب را دچار اشکال کرد.

کتابخانه‌های مدارس و مساجد باید تقویت شوند

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان کرد: والدین عزیز باید راه و روش مطالعه که یک شیوه انتصابی است را به فرزندان خود یاد بدهند و کتاب‌های خوب، مفید و آموزنده به ویژه کتاب‌های سیره و سبک زندگی ائمه(ع) و شهدا و مهدویت را برای بچه‌های خود تهیه کنند.

مطهرخو تصریح کرد: کتابخانه‌های مدارس و مساجد ما باید تقویت شوند و مؤمنین صرفاً برای اقامه نماز جماعت در مسجد حاضر نشوند بلکه میز کتاب در مسجد و نذر کتاب وجود داشته باشد.

امام جمعه نایین تصریح کرد: اگر این موارد وجود داشته باشد فرهنگ کتابخوانی که برای رشد جامعه ضرورت دارد، محقق خواهد شد و هیچ چیزی هم نمی‌تواند جایگزین آن باشد که مطالعه سه نیاز عاطفی، شناختی و شخصیتی کودک و نوجوان را برآورده می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از غصه‌های این شهر بحث کتابخانه عمومی است که طبق قول فرماندار و نماینده به لطف الهی پس از چند سال به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

پایان پیام/۶۳۱۳۰
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول