اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رشد و تعالی فرهنگ جامعه مرهون مطالعه است

امام جمعه رودان گفت: ارتقاء فرهنگ مطالعه جامعه یک ضرورت است و اگر جامعه ما به مطالعه بیشتر روی آورد، روند رشد و توسعه در جامعه شتاب خواهد گرفت.

رشد و تعالی فرهنگ جامعه مرهون مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان در خطبه های ظهر امروز نماز جمعه رودان رودان با اشاره به روزجهانی علم در خدمت صلح و توسعه گفت: این روز باید به روز رسوایی غرب در تناقضات رفتاری علیه ملت ها تبدیل بشود زیرا متاسفانه غربی ها علی رغم شعارهای زیبا اما همواره در جهت انحصار علمی و استثمار ملت ها با قدرت علمی استفاده کرده اند.

وی با اشاره به تناقضات کشورهای غربی در استفاده از فناوری هسته ای در بین ملت های مختلف گفت: غربی ها با وجود مخالفت شدید و همه جانبه با استفاده صلح آمیز جمهوری اسلامی از انرژی هسته ای اما با وقاحت با تمام وجود از دارنده بزرگترین زرادخانه بمب اتم در غرب آسیا حمایت می‌کنند در حالی که همه می‌دانند رژیم صهیونیستی تحت نظارت هیچ سازمان بین المللی و حاضر به پذیرش پروتکل های مصوب نیست.

حجت الاسلام بارانی با یادآوری حمله اتمی آمریکا به ژاپن اظهار کرد: امریکا تنها کشوری است که از بمب اتم برای کشتار ملت ها استفاده کرده و امروز هم از رژیم کثیف صهیونیستی برای جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند در حالی که مردم غزه را تهدید به حمله اتمی می‌کند. 

امام جمعه شهرستان رودان با مقایسه سکوت مجامع بین المللی درباره جنایات صهیونیست ها و تهدید اتمی مردم غزه با فشارها علیه ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای تصریح کرد: صحنه واقعی دنیا مملو از این تناقضات استکباری است و می‌بینیم که چگونه یک ملت آزاده را تهدید و تحریم می‌کنند و یک سگ هار وحشی که ملت ها را به خاک و خون می‌کشد حمایت همه جانبه می‌کنند لذا این بی خاصیتی سازوکارهای بین المللی را باید برای جوانان و نسل جدید تببین کرد.

وی در اثبات دروغ گویی غربی ها به تحریم های مختلف علمی ایران اسلامی اشاره کرده و گفت: غربی ها در بسیاری از علوم و فناوری های روز ایران اسلامی را تحریم کرده اند تا جایی که حتی برای چاپ مقالات علمی دانشمندان کشور در مجلات بین المللی ممنوعیت قائل شده اند اما به فضل الهی جوانان دانشمند ایرانی در حال عبور از سد تحریم و شکستن این انحصار علمی هستند و تا امروز دشمن را تحقیر کرده اند.

امام جمعه شهرستان رودان با گرامیداشت یادو خاطره علامه طباطبایی، ضمن بیان جایگاه علمی و عملی ایشان عنوان کرد: التزام عملی و علمی به مفاهیم و معارف اسلام ناب و اصیل و ارادت و مودت بسیار عمیق نسبت به اهل بیت علیهم السلام از ویژگی شاخص این عارف؛ فقیه ؛ مفسر بزرگ قرآن و نادره دوران است.

وی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و دعوت همگان به مطالعه تاکید کرد: آنچه که به نظر می‌رسد امروز بیش از ایجاد فضای زیرساختی برای مطالعه نیازمند تقویت و ترویج فرهنگ مطالعه هستیم که متاسفانه خرید کتاب از سبد خرید خانوارها حذف و کتاب اولویت خانواده ها نیست.

حجت‌الاسلام بارانی فرهنگ مطالعه در کودکان را اکتسابی دانسته و افزود: عادت به مطالعه وراثتی نیست لذا  همانطور که خواندن و نوشتن را به کودکانمان می آموزیم باید روش مطالعه را نیز به اون بیاموزیم و عادت به کتابخوانی را در او ایجاد کنیم. 

وی گسترش فرهنگ مطالعه را  ضرورت رشد و تعالی جامعه معرفی و با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن کتابخانه ها در تبلیغ این فرهنگ والا افزود: ایجاد باشگاه های کتابخوانی، معرفی کتاب، دوره های روش مطالعه، تسهیل دسترسی به کتاب، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های موجود برای کتابخوانی مانند حسینیه ها از کارهای مهم انجمن کتابخانه ها می تواند باشد.

پایان پیام/88059

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول