اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

همه گزینه‌های مقاومت روی میز است

امام جمعه ابهر گفت: همه گزینه‌های مقاومت روی میز است اما امروز شاهدیم که رژیم کودک کش به جز کودک کشی هیچ توفیقی نداشته است و جرات جنگ با رزمندگان را ندارد.

همه گزینه‌های مقاومت روی میز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابهر با بیان اینکه در روایات آمده است دیانت انسان به کثرت رکوع و سجود نیست، اظهار داشت: در دین ما شاخص‌های مهم‌تری وجود دارد که اصل است که اگر به آنها توجه داشته و آنها را برجسته کنیم دیگر مسائل نیز درست می‌شود.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) بر پایه عقل استوار است، توضیح داد: دلیل اینکه ائمه ما تا به این حد به عقل اهمیت دادند این است که انسان‌ها به عقل توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید از هر کاری که پایه عقلی ندارد دوری کنیم، اضافه کرد: در تمام کتب دینی با حساسیت بالایی از عقل صحبت شده است که این موضوع مهم بیان‌گر جایگاه عقل است.

مرادپور در ادامه بیانات خود در خطبه دوم نیز ضمن سفارش به تقوا اظهار کرد: در ابهر مشاهده می‌کنیم که متأسفانه عروسی‌ها را  تا دو نصف شب با صدای بلند ادامه می‌دهند که این کار برخلاف عقل و هنجارهای اجتماعی بوده و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند و باید مسئولین برخورد کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متاسفانه در زمان اذان، عزاداری، نماز و... به صدای بلند اعتراض می‌کنند ولی در برابر عروسی‌ها اعتراضی نمی‌شود در حالی که لازم است اخطار دهیم، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و جوانان فرمودند: که شما باید از حوادث، مسائل و آنچه که اتفاق می‌افتد تحلیل داشته باشید لذا جوانان باید بیشتر تلاش کنند تا انقلاب و حوادث آن را بشناسند.

وی با بیان اینکه چون تحلیل نکرده و صحبت نمی‌کنیم دشمن برخی از حوادث را واژگون تحلیل می‌کند، ادامه داد: در مورد تاریخ پهلوی طاغوت نیز شاهدیم که تحریف می‌کند و مردم باور می‌کنند.

 امام‌جمعه ابهر با یادآوری اینکه یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند و خیلی از گرفتاری‌های  اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... ریشه در این مسئله دارد توجه نکردن به موضوع تحلیل است، گفت: اگر تحلیل خوب از وقایع داشته باشیم قطعا دشمن در رسیدن به اهدافش ناموفق خواهد بود.

مرادپور با بیان اینکه باید مسئولان و مردم باید تجملات را کنار گذاشته و تقوا، ایثار، پرهیزگاری، از خودگذشتگی شهدا را در دستور کار خود قرار دهند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی اقتصاد اسلامی مبتنی بر عدالت را کنار گذاشته و آشکارا گفتند که اگر توسعه اقتصادی به عده‌ای داده شده و برخی دیگر  زیر چرخ توسعه له شوند اشکالی ندارد .

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی حکیمانه سید مقاومت، عنوان کرد: همه گزینه‌های مقاومت روی میز است اما امروز شاهدیم که رژیم کودک کش به جز کودک کشی هیچ توفیقی نداشته است و جرات جنگ با رزمندگان را ندارد.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه دشمن درحال ایجاد ناامیدی و اختلاف افکنی در جبهه مقاومت و در بین مردم است، ادامه داد: این انر در حالی است که جبهه مقاومت باهم بوده و پیروزی اذعان جبهه مقاومت، مخصوصا مردم قهرمان فلسطین و شاخه حماس خواهدبود.

مرادپور با بیان اینکه سفر ریاست جمهوری به اجلاس اکو و تلاش موفق دولت بر دیپلماسی منطقه نیز قابل توجه است، گفت: دولت در تلاش است که سیاست اتکا به غرب را بشکند که خوشبختانه موفق نیز شده است لذا باید تلاش کنیم امروز از فرصت‌هایی که در منطقه داریم  به خوبی استفاده کنیم.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول