اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من| مخالفت آموزش‌وپرورش خوزستان با انتقال مادران فرهنگی بی‌توجهی به نهاد خانواده است

همه ساله تعدادی از فرهنگیان خوزستانی به دلایلی نظیر تغییر محل زندگی و ازدواج به دنبال گرفتن انتقالی هستند اما آموزش‌وپرورش خوزستان با انتقال آنان موافقت نمی‌کند.



فارس من| مخالفت آموزش‌وپرورش خوزستان با انتقال مادران فرهنگی بی‌توجهی به نهاد خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی پویشی خواستار رسیدگی به مشکلات فرهنگیان متقاضی انتقال در استان خوزستان شدند. این کمپین با عنوان «مشکل انتقال فرهنگیان آبادان و خرمشهر پیگیری شود» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مخاطبان در این پویش عنوان کرده‌اند: « اقدام اداره آموزش و پرورش برخی شهرستان‌ها مانند آبادان و خرمشهر با عدم موافقت انتقالی معلمان واجد شرایط و نادیده گرفتن اصول قانون اساسی و اسناد بالادستی و قوانینی مانند قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سکوت نمایندگان مجلس این حوزه‌های انتخابیه بسیار قابل تامل است، خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به موضوع هستیم.»

همه ساله تعداد زیادی از فرهنگیان به دلایل گوناگونی نظیر تغییر محل زندگی و ازدواج به دنبال گرفتن انتقالی موقت یا دائم از محل فعالیت خود هستند اما با درخواست اکثریت آنان موافقت نمی‌شود و این معلمان مجبور هستند یا رنج دوری از خانواده و فرزندان را به جان بخرند و یا اینکه به صورت روزانه از محل زندگی به محل کار در رفت‌وآمد باشند و خطرات آن را به جان بخرند. 

در سال گذشته در بخشنامه ی انتقالی فرهنگیان بندی آمده بود که برای حمایت از جوانی جمعیت، با انتقالی زنان باردار و زنانی که فرزند متولد ۱۴۰۰به بعد داشتند، موافقت شود اما متأسفانه با وجود تأکید دولت بر حمایت از قانون و تشویقی های جوانی جمعیت، این بند در بخشنامه ی انتقالی فرهنگیان حذف شده است و با انتقالی زنان باردار و دارای فرزند کوچک موافقت نشده است. 

در حال حاضر بسیاری از مادران فرهنگی که محل کارشان از محل زندگی‌شان دور بوده است به امید این بند قانونی در جوانی جمعیت صاحب فرزند شده‌اند و اکنون با حذف این بند از نقل و انتقالات فرهنگیان دچار مشکل عدیده‌ای شده‌اند که در صورت استمرار این مشکل در سال‌های آینده تمایل به فرزند‌آوری در مادران فرهنگی کاهش خواهد یافت. 

تلاش خبرنگار فارس برای گفت‌وگو با معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص مشکلات مادران فرهنگی متقاضی انتقال در استان خوزستان، به ویژه در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر حاصلی در پی نداشت. 

تا کنون پویش‌های متعددی از سوی فرهنگیان متقاضی انتقال درون استان و برون استانی و رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه در سامانه‌ی «فارس من» ثبت شده است.

در صورت تمایل از این پویش حمایت کنید: «مشکل انتقال فرهنگیان آبادان و خرمشهر پیگیری شود»

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول