اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

زارع پور: شبکه ملی اطلاعات به پیشرفت ۶۳ درصدی رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات که مورد تأییدیه مرکز ملی فضای مجازی که خود ناظر بر این پروژه هست، در ابتدای دولت ۲۳ درصد پیشرفت داشته و امروز به ۶۳ درصد رسیده است.

زارع پور: شبکه ملی اطلاعات به پیشرفت ۶۳ درصدی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عیسی زارع پور در نشست شورای اداری استان مرکزی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم کاری وزارت ارتباطات بحث زیرساخت ارتباطی و شبکه ملی اطلاعات است اظهار کرد: این موضوع در ۱۰ سال اخیر مورد بحث جدی قرار گرفته و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی افزود: جای بسی خوشحالی است که مطالبه رهبر معظم انقلاب یکی از هدف‌گذاری‌های کشورهای پیشرفته است؛ در برخی کشور شبکه پرسرعت و با کیفیت انجام شده اما در کشور ما در چندین سال در کش و قوس‌های تغییر دولت‌های مختلف و انگیزه هایی که در این حوزه داشتند مورد غفلت واقع شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: شاید یک دهه از وقت کشور به صنعت نوشتن و صنعت نویسی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات گذشت که این موضوع یک قصه پر غصه و طولانی است اما طی یکی دو سال اخیر تمام منابع وزارتخانه برای تحقق شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت توسعه ملی در دهه های آینده است بسیج کردیم.

زارع پور ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که در آن خدمات پرسرعت و با کیفیت به مردم داده می شود و اقدامی رو به جلوست، تمام زندگی مردم در آینده دیجیتال خواهد شد.

وی اضافه کرد: این موضوع مورد تاییدیه مرکز ملی فضای مجازی که ناظر به این پروژه است که در ابتدای دولت ۲۳ درصد پیشرفت داشته و امروز به ۶۳ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ما به یک شبکه پرسرعت نیاز داریم اما هیچ  تکنولوژی به جز فیبر نوری نمی‌تواند سرعت‌های بالا را فراهم کند؛ به همین دلیل یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در این بخش توسعه فیبر نوری برای کسب و کارها بوده است.

زارع پور گفت: هدفگذاری شده تا ۲۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه شبکه کشور چهار لایحه دارد اضافه کرد: لایه دسترسی، تجمیع، شبکه بین استانی و اینترنت بین‌المللی چهار لایه شبکه هستند؛ در گذشته دروازه‌های اینترنت بین‌الملل توسعه و شبکه‌های زیر ساخت توسعه‌هایی داشت که نباید از انصاف گذشت؛ اما در دو لایه اول که مردم بیشتر با آن درگیر هستند متاسفانه سرمایه‌گذاری خوبی به خصوص در حوزه ارتباطات ثابت انجام نشده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: شبکه داخل شهر و استان هم به دلیل اینکه مشکلاتی که مخابرات داشته، وضعیت برخی استان ها بحرانی است یعنی هرچقدر در لایه های دیگر توسعه دهیم زمانی که شبکه داخل شهر اشباع شده بود در واقع کاری انجام نشده است؛ به همین دلیل تمرکز را روی نقطه ضعف کشور گذاشتیم که اتفاقا کار بسیار سخت و پیچیده ای است چرا که توسعه لایه دسترسی به خصوص در حوزه ارتباطات نیازمند کار عمرانی سنگین است.

زارع پور اضافه کرد: با این وجود این کار سخت را شروع کردیم و تجهیز کارگاه خوبی انجام شد؛ منابع لازم تامین شد و با همکاری مجلس، قوانینی نیز تصویب و مقررات لازم در کمیسیون تنظیم مقررات لحاظ شد؛ در حال حاضر این کار در ۲۰۰ شهر شروع شد و نیمی از آن به اتمام رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول