اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دیدار مقامات ایران و افغانستان می‌تواند عامل حل مشکلات حقابه هامون باشد

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دیدار مسئولان محیط زیست ایران و کشور افغانستان میتواند راهگشای مشکل حقابه هامون و ریزگرد ها باشد.

دیدار مقامات ایران و افغانستان می‌تواند عامل حل مشکلات حقابه هامون باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، مجتبی ذوالجودی با اشاره به دیدار اخیر «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی دولت حاکمه افغانستان با علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط،زیست زیست عنوان کرد: امیدواریم که دیدار ملا برادر و سلاجقه راهگشای حل مشکلات زیست محیطی ازجمله حقابه هامون و ریز گرد وغبار منطقه شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های کشور در ادامه بیان کرد: هیات حاکم بر افغانستان چند روزی در کشورمان هستند مسایل خشکی و کم آبی در سیستان و بلوچستان  در گفتگو با آنها مورد بررسی قرار گرفته است. 

وی اظهار داشت: هیات افغانستانی دلایل و منطق مسوولان کشورمان را قبول داشته و بررسی موضوع حقابه و کاستن از اثرات شدت خشکسالی در سیستان و بلوچستان، دراولویت گفتگو های دو کشور قرار داشته است.
وی ادامه داد: همه واقفیم که خشکسالی و کمبود آب در سالهای گذشته و اثرات نامطلوبی بر زندگی مردم در سیستان و بلوچستان گذاشته است، در این راستا صحبت های دکتر سلاجقه به عنون گام اول بسیار موثر واقع شد و افعانستان پذیرفت که مباحث محیط زیست بین ولی کشور ایران و افعانستان از اهمیت بالایی برخوردار است و با دستور مستقیم ملا برادر مصوبات این نشست ها دنبال می شود.  

 ذو الجودی در ادامه با اشاره به اینکه مباحث تالابی و نقش تغییر اقلیم و خشکسالی بر آنها بسیار مهم است افزود: با مطالعاتی  که سازمان و محیط زیست با کشور ژاپن درخصوص تالاب های کشورمان انجام داده است۷ افق پیش رو برای احیای تالاب ها تعیین شده است.

 نشست هم اندیشی نقش و اثرات تغییر اقلیم براکوسیستم های تالابی به همت معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست و طرح حفاظت از تالاب های ایران در شیراز در حال برگزاری است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول