اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۳۰ واحد تولیدی راکد سمنان به چرخه تولید بازگشت

استاندار سمنان گفت: ۱۳۰ واحد 100 درصد راکد در استان سمنان در دولت آیت‌الله رئیسی احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

۱۳۰ واحد تولیدی راکد سمنان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهمیرزاد، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه تفکر انقلاب اسلامی امروز به همه جهان صادر شده است، اظهار کرد: دشمن اصلی‌ترین جنگ را در حوزه اقتصادی با کشور در دست گرفته و علاج این جنگ، توجه به فرامین رهبری و راهبرد اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیج و سپاه استان سمنان همواره در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در بحث محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی ورود کرده و اقدامات بسیار ارزشمندی انجام گرفته است.

هاشمی افزود: اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد و خانگی مبدأ جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و رونق خانواده‌ها به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم است.

استاندار سمنان بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی، بیش از ۵۳ درصد تسهیلات مصوب پرداخت شده و رتبه سوم کشور در حوزه رشد اقتصادی در کشور را استان سمنان در اختیار دارد.

هاشمی افزود: بیشترین تسهیلات استان سمنان در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت شده است.

وی افزود: ۱۳۰ واحد 100 درصد راکد در استان سمنان در دولت آیت‌الله رئیسی احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۶ معدن در 2 سال گذشته به چرخه تولید وارد شده است، افزود: ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در این دولت در استان تشکیل شده و دانشگاهیان و افراد تحصیل‌کرده در آن مشغول به کار هستند.

وی افزود: مؤلفه امنیت پایدار و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در روستاها با اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال انجام خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج با رویکرد اشتغال‌زایی و توانمندسازی و مانع‌زدایی تأثیر به‌سزایی در رونق اقتصادی استان داشته است.

وی بیان کرد: حوزه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی عرصه‌ای است که نیاز به سرمایه کلان نداشته و زودبازده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه بهترین راه رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی، توجه به اقتصاد مقاومتی و روستاهاست، گفت: در مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی، ایجاد فرصت‌های شغلی و سایر موارد اقدامات بسیار ارزنده‌ای در استان سمنان شکل گرفته است.

هاشمی بیان کرد: سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در استان سمنان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی استان سمنان صبح امروز با حضور سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به همراه معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرمانده سپاه استان سمنان آغاز شد.

در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی استان سمنان، استاندار سمنان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان، جمع زیادی از مدیران بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، تسهیل‌گران، کارآفرینان و مسؤولان صندوق‌های قرض‌الحسنه استان سمنان حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان سمنان دیدن کرد.

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان سمنان در قالب ۲۰ غرفه در حاشیه همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی استان سمنان تشکیل و در آن، شاخص‌ترین دستاوردهای این حوزه به نمایش گذاشته شده است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول