اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سامانه پرتودهی شتاب‌دهنده الکترونیکی CELV-8 در قزوین رونمایی شد

مراسم رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب‌دهنده الکترونیکی CELV-8 در قزوین برگزار شد.

سامانه پرتودهی شتاب‌دهنده الکترونیکی CELV-8 در قزوین رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید پژمان شیرمردی در مراسم رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-8 مجتمع صنعتی پرتودهی که صبح امروز با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مجتمع پرتودهی نوین قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع پرتو فرآیند نوین قزوین مجهز به دو شتاب دهنده است که با تلاش های شبانه روزی دانشمندان و نخبگان، نخستین شتابگر آن امروز به بهره برداری رسید.

وی افزود: این‌ مجتمع اولین سامانه پرتودهی با کاربری کشاورزی است که توانایی پرتودهی 200 پوند در ساعت غلات کشاورزی را دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه کار پرتو ایران تصریح کرد: در دنیا کمتر شتاب دهنده ای توانایی بازدهی ۸۰ درصدی را دارد که امروز با تلاش همگانی نخبگان و دانشمندان ایرانی برای نخستین باز در استان قزوین محقق شد.

این مسوول در پایان ضمن اشاره به اهداف صنعت شتابدهنده الکترونیکی CELV-8، گفت: لاستیک و تایرسازی، سیم و کابل، نوارهای پلیمری و محصولات قابل انقباض حرارتی از عمده اهداف متصور شده برای این صنعت است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول