اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

در دست احداث بودن 12 واحد گردشگری فردوس

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فردوس گفت: 12 واحد گردشگری در این شهرستان در دست احداث است.

در دست احداث بودن 12 واحد گردشگری فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس ازفردوس،کاظم شبنم زاده، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان امروز در نشست صمیمی فعالان حوزه گردشگری  فردوس با امام جمعه این شهرستان اظهارداشت:  12 واحد گردشگری در فردوس در دست احداث است. 

وی افزود: یکی از پیشران‌های اقتصادی شهرستان فردوس توسعه گردشگری است که توجه به حوزه گردشگری می‌تواند بخشی قابل توجهی از اشتغال و درآمدزایی را در شهرستان مرتفع کند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردوس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده به طوریکه تاکنون ۱۸ واحد بوم گردی در فردوس به بهره‌برداری رسیده و ۱۲ واحد گردشگری شامل مهمانپذیر، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در شهرستان در دست احداث است. 

حجه الاسلام و المسلمین محمد شاکری، امام جمعه شهرستان فردوس هم در این دیدار با اشاره به آیات و تاکید قرآن بر مقوله گردشگری، اظهار کرد: روایات و سفارش‌های متعددی در دین مبین اسلام پیرامون سفر و گردشگری وجود دارد و توسعه گردشگری امروزه در جوامع بشری از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و غنی شهرستان فردوس و معرفی ظرفیت‌های بالای شهرستان به گردشگران، بر حفظ فرهنگ بومی و هویت فرهنگی و مذهبی شهرستان تاکید و خواستار رعایت مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر در تاسیسات گردشگری شد . 
وی همچنین خواستار حسن برخورد و گشاده رویی و تلاش افراد مرتبط با گردشگران برای رفع مسائل و نیازهای آنها به عنوان مهمانان شهر و سفیران گردشگری شد. 

بنابراین گزارش، در این دیدار مدیران تاسیسات گردشگری و فعالان حوزه گردشگری به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در راستای رشد و توسعه این صنعت نوپا تاکید کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول