اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هر گونه گمانه‌زنی تایید یا عدم تایید صلاحیت کاندیداها شایعه است

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه مراحل تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس در هیئت اجرایی در حال انجام است گفت: مردم به شایعات تایید یا عدم تایید صلاحیت کاندیداها توجهی نداشته باشند.

هر گونه گمانه‌زنی تایید یا عدم تایید صلاحیت کاندیداها شایعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، مجتبی فیض اللهی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین مرحله از بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی توسط معتمدین محلی مرکز حوزه انتخابیه از چهار تا ١٨ آبان ماه صورت می‌گیرد که این فرآیند اکنون در حال اجراست.

وی گفت: به استناد ماده ۶۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه پس از بررسی مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه وزارت کشور و تحقیقات محلی از داوطلبین و پاسخ استعلامات مراجع پنجگانه، مبادرت به احراز صلاحیت داوطلبان می‌کنند.

فرماندار شهرستان بهار افزود: مراحل بررسی صلاحیت‌ها از هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه به مدت ۱۵ روز آغاز و در مرحله دوم نیز هیات‌های نظارت استان و مرکزی و شورای نگهبان نیز به مدت ۵۰ روز کار بررسی صلاحیت‌ها را ادامه می‌هند.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم شورای نگهبان یک ماه فرصت بررسی و رسیدگی به اعتراضات را داشته و علاوه بر آن مرحله چهارم نیز داوطلبانی که توسط شورای نگهبان صلاحیت آنان احراز نشده، امکان اعتراض و در خواست بررسی مجدد وجود دارد.

فیض‌اللهی به برخی اخبار نادرست در فضای مجازی پرداخت و افزود: با توجه به انجام مراحل بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری مجلس در هیئت اجرایی، هر گونه گمانه‌زنی در رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد تایید یا عدم تایید صلاحیت داوطلبان شایعه است.

‌وی گفت: موارد در جلسات به صورت محرمانه و دقیق در حال بررسی است که از مردم می‌خواهیم به شایعات توجهی نداشته باشند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول