اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

روایت یک بازیگر پیشکسوت از پول‌پاشی دولت روحانی در جذب سلبریتی‌‌ها

هوشنگ توکلی بازیگر پیشکسوت سینما،‌تئاتر و تلویزیون گفت: در دوره ریاست‌جمهوری گذشته، روحانی برای هنرمندان یک پول‌پاشی کرد و ۱۰ تا ۲۰ سلبریتی درست کرد که آنها را به‌عنوان سربازان خودش در جهت منافعی‌ خاص به حرکت درآورد، بدین ترتیب آنها را از حوزه هنر دور و وارد حوزه سیاست و سرمایه‌گذاری کردند.

روایت یک بازیگر پیشکسوت از پول‌پاشی دولت روحانی در جذب سلبریتی‌‌ها

هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره وظیفه هنرمندان در قبال حمایت از مردم غزه گفت: وظیفه هنرمندان نگاه واقع‌بینانه به رخدادها و وقایع منطقه است. اتوریته‌ای (سلطه‌جویی رژیم صهیونیستی) که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به آن اشاره و با عنوان شکست اسرائیل مطرح کردند، به وقوع پیوسته و امروز شاهد آن هستیم. بدین ترتیب پیروزی برای مردم غزه قطعی محسوب می‌شود. اگرچه طی سال‌ها اسرائیل به دنبال قتل‌عام مردم فلسطین و غزه بود و امروز درهم‌ شکسته شده است.

پیروزی برای مردم غزه  قطعی است

وی ادامه داد: قتل‌عام مردم غزه باید تمام شود و مردم فلسطین نجات پیدا کنند. بنابراین غزه به‌عنوان یک نقطه عطف برای تصمیم‌گیری‌های آینده در منطقه تبدیل می‌شود.

توکلی با اشاره به رویکرد غربیان در قبال فلسطین تاکید کرد: غربیان طی این سال‌ها تلاش کردند تا با وارونه جلوه دادن حقیقت نکات مهم رخ‌داده در عرصه برخورد صهیونیسم با فلسطین را وارونه جلوه دهند و حقیقت را پنهان کنند، اما هنرمندان به‌واسطه زبان فیلم و مستند می‌توانند ارزش‌ها را به افکار و اذهان جامعه انتقال دهند. از سوی دیگر باید تأکید کنم که هنرمندان کم‌کاری نداشتند و آن‌ها قوی عمل کردند. اگر امروز رژیم صهیونیستی سیستم تبلیغاتی مستحکمی را در اختیار گرفته است، طبیعتاً کارشناسان ما باید با درایت راهکارهای مناسب برای شکستن ترفندهای آنان پیدا کنند و در این زمینه مطالعه بیشتری داشته باشند تا با شناخت رفتار رسانه‌ها و جریان‌های پرقدرت جهانی به‌درستی مقابله کنند.

روحانی برای هنرمندان پول‌پاشی کرد

این بازیگر پیشکسوت تصریح کرد: هنرمندان همواره پیش‌قراولان بیان حقایق بودند و به‌طورکلی وظیفه‌ خود را به‌درستی انجام می‌دهند. این سیستم مدیریت بالادستی است که نتوانسته تصمیم‌گیری فکری را به‌درستی انجام دهد و آن را به اجرا بگذارد؛ در نتیجه ضعیف عمل کرده‌اند.

وی اشاره‌ای به برخی از رخدادهای عرصه هنر داشت و تصریح کرد: در دوره ریاست‌جمهوری گذشته، روحانی برای هنرمندان یک پول‌پاشی کرد و ۱۰ تا ۲۰ سلبریتی درست کرد که آنها را به‌عنوان سربازان خودش در جهت منافعی‌ خاص به حرکت درآورد، بدین ترتیب آنها را از حوزه هنر دور و وارد حوزه سیاست و سرمایه‌گذاری کردند.

توکلی تاکید کرد: از سوی دیگر در جریان شکل‌گرفته با عنوان «زن زندگی آزادی» برخی از سلبریتی‌ها متاسفانه رفتند و با رژیم سابق یعنی پهلوی و علیه نظام دست به اقداماتی زدند. این موارد نکاتی بود که رخ داد و باید چرایی آن را در سیاست‌گذاری‌های کلان مورد بررسی و تجزیه‌ و تحلیل قرار داد. از سوی دیگر مدیران فرهنگی امروز نیز ضعیف عمل می‌کنند و این آسیب را به هنر و هنرمندان انتقال می‌دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول