اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تولید بیش از 1000 تن بذور گندم و جو در چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید بیش از یک هزار تن بذور گندم و جو در استان خبر داد و گفت: این بذور برای کشت پاییزه کشاورزان تامین و توزیع شده است.

تولید بیش از 1000 تن بذور گندم و جو در چهارمحال و بختیاری

محسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از تولید بیش از یک هزار تن بذور گندم و جو در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این بذور برای کشت پاییزه کشاورزان استان تامین و توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عملیات فرآوری و اصلاح بذر گندم و جو از ۲ ماه گذشته در استان آغاز و بیش از یک هزار تن بذور اصلاح شده در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با ۲ سایت مجزا بوجاری، ضدعفونی و توزیع شده است.

مهدوی افزود: دسترسی به موقع به بذر با کیفیت نقش بسزایی در بهبود کیفیت محصول دارد همچنین بذرهای اصلاح شده که مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌‏ها و شوک‏‌های محیطی از جمله تغییرات آب و هوایی دارند کمک شایانی به کشاورز در افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می‏‌کند.

وی عنوان کرد: بذرهای فرآواری شده به ۴۵ کارگزاری در سطح چهارمحال و بختیاری منتقل و سپس بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ارقام اصلاح شده بذور گندم و جو اشاره و خاطرنشان کرد: بذور جو شامل ارقام سهند، انصار، مهتاب و رقم پیشگام گندم آبی که با کود بذرمال روی و سموم قارچ‌کش با دستگاه‌های بوجاری تجهیز شده توسط دستگاه سم‌زن دیسکی آغشته و ضدعفونی و برای کشت پاییزه در استان توزیع شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول