اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

معاون وزیر علوم: 102 هزار متخصص در شرکتهای دانش بنیان ایران شاغلند

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان ایران سالانه ۳۲ همت است، گفت: در حال حاضر 102 نیروی متخصص در شرکت های دانش بنیان کشور مشغول فعالیت هستند.

معاون وزیر علوم: 102 هزار متخصص در شرکتهای دانش بنیان ایران شاغلند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سجاد محمدعلی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران که به میزبانی دانشگاه یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: در حال حاضر در ایران نزدیک به ۱۰ هزار واحد فناور داریم و ۱۰۲ هزار و۳۰۰ شغل در این  واحدها مشغول کار هستند.

وی گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان ایران را سالانه ۳۲ همت دانست و افزود: در سال‌های اخیر زحماتی فراوانی انجام شده است تا شاهد همگرایی در تمام زیست بوم نواوری  باشیم  که با توجه به اینکه یک پدیده جدید محسوب می شود زحمات بسیاری را می طلبید.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت  معتقد است حوزه فناوری و نوآوری را تا جایی که می‌تواند پشتیبانی کند و در این زمینه پارک های علم و فناوری را به عنوان پدر واحدهای فناور و نوآوری می داند و به همین دلیل باید جنبه های مختلف برای تجاری سازی محصولات و خدمات اجتماعی مختلف را در این پارک ها دنبال کنیم.

محمدعلی‌نژاد با بیان این‌که متولی اصلی فکر در خلق نوآوری، پارک‌های علم و فناوری هستند، تصریح کرد: در این حوزه چند دغدغه وجود دارد و برای آن برنامه داریم که یکی از آن پشتیبانی از شرکت های نوآوری و تجاری سازی محصولات آنها است که در این زمینه با وزارت صمت تفاهم کردیم که هشت خوشه تخصصی را شکل بدهیم و یکی از پارک های علم و فناوری به عنوان محور قرار می گیرد تا بتوانیم این موضوع را محقق کنیم.

وی محور دوم را رفع نیازهای کشور در زمینه محصولات وارداتی دانست و بیان کرد: در این زمینه نیازهای صنایع و شرکت‌های دولتی که باید برای نیازآن ها ارز اختصاص یابد، براساس سامانه ای که مشخص شده بررسی می شود که آیا این نیاز در داخل کشور تولید می شود یا خیر و پس از آن تصمیم گیری می شود و محصولاتی که در این سامانه بارگذاری می شود دیگر به هیچ عنوان واردات آن انجام نمی شود.

معاون وزیر علوم بحث نواحی نوآوری را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی خود در حوزه نوآوری دانست و تصریح کرد: در این زمینه دچار چالش‌هایی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که متاسفانه تاکنون یک تعریف مشخص از لحاظ شهرسازی در زمینه پهنه نوآوری نداریم که به زودی در این زمینه بسته جدیدی آماده و ارائه خواهیم کرد تا ناحیه‌های نوآوری بر اساس تعاملات و ظرفیت‌هایی که شکل می‌گیرد می‌تواند ظرفیت های جدیدی را ایجاد کند.

وی افزود: البته ایجاد پهنه های نوآوری در تمام مکان ها شرایط ایجاد را ندارد که با احتساب این موضوع و در نظر گرفتن این محدودیت در صورت شکل گیری یک زنجیره بین شرکت ها در ناحیه های نوآوری می توان امیدوار بود دغدغه های بسیاری از شرکت ها برطرف شود.

پایان  پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول