اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تجدید نظارت بر محاکم دیوان عالی کشور با ارتقای سامانه‌های الکترونیک

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه نظارت بر محاکم باید با استفاده از فناوری‌های روز صورت گیرد، گفت: ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در جهت نظارت الکترونیک بر محاکم مورد تاکید است.

تجدید نظارت بر محاکم دیوان عالی کشور با ارتقای سامانه‌های الکترونیک

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، پیرو دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر آسیب‌شناسی احکام و آرای صادره‌ای که در دیوان عالی کشور نقض می‎شود، نخستین جلسه این کارگروه با حضور حجت الاسلام محمد جعفر منتظری و رؤسای محترم شعب برگزار شد.

حجت‌الاسلام منتظری خطاب به قضات حاضر در جلسه با بیان اینکه مدیریت دیوان عالی کشور تنها منتسب به بنده نیست، اظهار نمود: هم فکری و استفاده از تجربیات شما قضات فرهیخته و باتجربه برای ارتقاء و تحول در دیوان عالی کشور امری مهم و ضروری است و بنده با آغوش باز پذیرای انتقادات و پیشنهادات مطروحه خواهم بود.

وی با بیان اینکه مهمترین و اولین وظیفه دیوان عالی کشور بحث نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم است، گفت: نظارت بر آراء صادره در محاکم، طبق اصل 161 قانون اساسی باید تقویت شود به طوری که این نظارت برای رؤسای کل دادگستری‌ها و دادگاه‌ها در اقصی نقاط کشور ملموس باشد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه نظارت بر محاکم باید با استفاده از فناوری‌های روز صورت گیرد، خاطرنشان کرد: ارتقاء سامانه‌های الکترونیکی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در جهت نظارت الکترونیک بر محاکم مورد تاکید است که در این زمینه پیشنهاداتی به منظور ارتقاء این سامانه‌ها به رئیس آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه داده شد.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد: نظارت بر عملکرد شعب به منظور حسن اجرای امور قضایی در دستور کار قرار دارد و در این زمینه بازدید از دفاتر و شعب انجام و نقاط قوت و ضعف شناسایی شده است و ان شاءالله در هفته آینده این موارد دسته بندی خواهد شد.

در ادامه جلسه برخی از رؤسای شعب پیشنهاداتی در خصوص مشکلات موجود، کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها، لزوم ساماندهی اعاده دادرسی، بهبود کیفیت امور، کیفیت نگارش آراء و ... مطرح نمودند و رئیس دیوان عالی کشور ضمن یادداشت نکات مطرح شده گفت: ان شاءالله خروجی این نشست‌ها برای پیشبرد امور در قوه قضائیه مثمرثمر خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول