اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

3 پویانمایی‌ ایرانی در جشنواره 3 قاره نانت فرانسه نمایش داده می‌شود

3 پویانمایی «ماهی رنگین‌کمان»، «شنگول و منگول» و « لی‌لی لی‌لی حوضک» برای نمایش در بخش جنبی جشنواره فیلم 3 قاره نانت فرانسه انتخاب شدند.

3 پویانمایی‌ ایرانی در جشنواره 3 قاره نانت فرانسه نمایش داده می‌شود

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ۳ پویانمایی «ماهی رنگین‌کمان»، «شنگول و منگول» و « لی‌لی لی‌لی حوضک» برای نمایش در بخش جنبی جشنواره فیلم 3 قاره نانت فرانسه انتخاب شدند.

بخش جنبی این جشنواره با نام First Steps Towards the ۳ Continents امسال مجموعه‌ای از فیلم‌های کشورهای ایران، برزیل و سنگال را برای کودکان سه سال به بالا و خانواده‌هایشان نمایش می‌دهد.

برهمین اساس مجموعه داستان «مرغ مادر» شامل ۳ فیلم کوتاه انیمیشن «ماهی رنگین‌کمان» به کارگردانی فرخنده ترابی، «شنگول و منگول» به کارگردانی فرخنده ترابی و سیدمرتضی احدی، «لی‌لی لی‌لی‌ حوضک» به کارگردانی زنده یاد وجیه‌االله فردمقدم به ترتیب در سال‌های ۱۳۷۵، ۱۳۷۸ و ۱۳۷۱ تولید شدند که پس از سال‌ها دوباره مورد توجه دست‌اندرکاران جشنواره سه قاره نانت قرار گرفتند.

در توضیح انتخاب این مجموعه از انیمیشن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است: سه داستان پر از لطافت و احساس با موضوع خانواده که قهرمانان آن از پارچه، پشم یا کاغذ بریده شده‌اند. دنیایی جادویی با الهام از سنت‌های ایرانی.

جشنواره فیلم سه قاره نانت Des 3 Continents festival محلی برای کشف استعدادها، شناسایی و دیدار هنرمندان و تبادل نظر مشتاقان سینماست. این جشنواره پس از جشنواره کن، جشنواره بزرگ سینمایی در فرانسه محسوب می‌شود.

جشنواره فیلم سه قاره نانت از ۶ تا ۱۲ آذر ۱۴۰۲ (۲۷ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۳) در فرانسه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول