اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

انجام بیش از 100 هزار عمل جراحی در نزدیکی خط مقدم جبهه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس قریب به 60 هزار نیروی پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی وداروساز مشارکت داشتند،گفت: انجام بیش از 100 هزار عمل جراحی میدانی در نزدیکترین خطوط مواصلاتی خط مقدم بدون تامین دارو توسط جامعه داروسازی شدنی نبود.

انجام بیش از 100 هزار عمل جراحی در نزدیکی خط مقدم جبهه‌ها

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ششمین یادواره شهدای داروساز که با حضور جمعی از مسئولان در دانشکده داروسازی برگزار شد، تاکید کرد: میزبانی این مراسم برای دانشگاه و دانشکده داروسازی مایه افتخار است.

وی اظهار امیدواری کرد: با مرور زحمات، ایثارگری‌ها و رشادت‌های سفیدپوشان سلامت و مشخصا جامعه داروسازی در دوران جنگ تحمیلی و بحران کرونا بتوانیم ادامه دهنده راه پراعتلای این عزیزان باشیم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: جامعه داروسازی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات سترگی را تجربه کرده است و اکنون که با هدف گرامیداشت یادو خاطره شهدای داروسازی گرد هم آمده‌ایم، باید خدمات اثرگذار جامعه داروسازی را مرور کنیم.

 زالی با تاکید بر اینکه رسیدن به قله خودکفایی در بزنگاههای تاریخی و بحرانی کشور، جز با همت بلند جامعه خدوم داروساز شدنی نبود، گفت: دومین ارزش و خصلت حرفه‌ای که داروسازان به مجموعه نظام سلامت کشور هدیه دادند، تعهدشان به کیفیت است.

به گفته وی جامعه داروسازی در حوزه تعالی سازمانی، فرآیندها و خصوصا تعهد سرافرازانه به دارو در زمره مشاغل پرافتخار در حوزه سلامت قرار دارد.

رئیس دانشگاه افزود: در روزهای آغازین انقلاب اسلامی کمتر از 20 درصد از داروهای کشور توسط داروسازان داخل تامین می‌شد، این در شرایطی بود که با خروج شرکت‌های داروسازی چندملیتی کشورمان در آستانه انقلاب با بحران جدی تامین دارو روبه‌رو شد. ضمن اینکه بلافاصله دوسال بعد دفاع مقدس شکل گرفت و نیاز دارویی کشور از نظر کمیت و تنوع به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد.

زالی اضافه کرد: در تمام بحران‌های کشور جامعه داروسازی با تلاشی شبانه‌روزی و پرهیز از انفعال، خدمات بی‌نظیری را به مردم کشور هدیه دادند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس قریب به 60 هزار نیروی پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی وداروساز مشارکت داشتند و ماحصل آن تقدیم بیش از سه هزار شهید از سپیدپوشان دفاع مقدس در عرصه سلامت بود، افزود: انجام بیش از 100 هزار عمل جراحی میدانی در نزدیکترین خطوط مواصلاتی خط مقدم بدون تامین دارو توسط جامعه داروسازی شدنی نبود.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنرانی خود به پاندمی کووید 19 و رشادت‌های جامعه سلامت و داروسازی کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از 300 شهید مدافع سلامت متعلق به جامعه پرافتخار داروسازی کشور است.

زالی از فعالیت قریب 30 هزار داروساز در اقصی نقاط کشور خبر داد وتاکید کرد: 16 هزار 500 داروخانه در مجموعه خدمات دارویی کشور فعال هستند و 12 هزار دانشجو نیز در 30 دانشکده داروسازی کشور در مسیر خدمت رسانی در حال تحصیلند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول