اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تعیین ۳ مکان‌ برای مدیریت پسماند آمل

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: طی سه روز متوالی بازدید میدانی از آمل در بیش از ۱۰ نقطه انجام شد که براساس اولویت سه نقطه انتخاب شد.

تعیین ۳ مکان‌ برای مدیریت  پسماند آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد توکلی در کارگروه مدیریت پسماند که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: طی سه روز متوالی بازدید میدانی از آمل در بیش از ۱۰ نقطه انجام شد که براساس اولویت در کارگروه امل منطقه شوکاشور روبروی سایت نارنجستان انتخاب شد که منطقه‌ای جنگلی است.

وی افزود: اولویت اول این منطقه بوده که به لحاظ دسترسی و ارتباطی پایین کاسه سد قرار دارد و خطری در اب شرب مردم ایجاد نمی‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران اضافه کرد:  منطقه دوم پاساکش انتخاب شد که حوزه آبخیزداری خودش را دارد و چند ماهی برای اجرای ان زمان داریم‌.

توکلی ادامه داد: منطقه سوم سنگ چالک جنب معدن جوان در دوراهی هراز انتخاب شد که بالای کاسه سد قرار دارد.

وی با اعلام اینکه قطع درخت در سایت پیشنهادی معذوریت ما است،  گفت: قرار است ۵ برابر این مسیر را تبدیل به جنگل در بحث کاشت و نگهداشت داشته باشیم که از تکالیف شهرداری آمل است‌.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه کل تاسیسات زباله‌سوز باید به نقطه جدید منتقل شود، خاطرنشان کرد: سیستم پیشنهادی زباله‌سور آمل ریجکتی است و همچنین برای شیرابه‌های سطحی هم  فضای موردنیاز پیش‌بینی شده است.

توکلی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی سد هراز، افزود: به‌دلیل پایان نیافتن سایت عمارت اعتبار به این پروژه اختصاص نیافته و با توجه به عدم تعیین تکلیف سد عمارت این بهانه وجود دارد که اهتمام در مازندران نیست و اعتبارات ان را می‌خواهند حدف کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بیان کرد: زمزمه‌هایی مبنی بر ایجاد سد جدید در پلور در منطقه لاسم است که آب را به سد لتیان هدایت کنند که اگر انجام شود برای مدیران استان گران تمام می‌شود.

معاون فرماندار آمل در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه هراز جاده استراتژیک و سیاسی است و این تلنبار زباله که در دید مردم کشور است باعث شرمندگی مردم امل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-منطقه ساری با اشاره به وجود  درختان جنگلی هیرکانی، اظهار کرد: باتوجه به ثبت یونسکو محدودیت‌های قانونی خود را دارد.

وی ادامه داد: همچنین این محدوده داخل طرح جنگل‌داری و در محدوده زغال سنگ است و مساله خشک شدن جنگل‌ها در آینده به دلیل شیرابه‌ها را هم داریم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول